Skip to content

Barlows Woodyard

Houthandel

Previous

Barlow's Woodyard

Next

Klant: Barlow's Woodyard

Website: www.barlowswoodyard.co.uk

Barlow’s Woodyard kan niet zonder K8!

Barlow’s Woodyard is gespecialiseerd in het leveren van hoogwaardige houtproducten. De filialen in Newbury en Witney hebben een enorm aanbod van afrasteringen, poorten, vloeren en tuinelementen, waarvan er vele in hun eigen werkplaats worden bewerkt of gefabriceerd.

Martha Barlow, de voorganger van de huidige eigenaar Peter Barlow, richtte het bedrijf op in 1867. “De meeste klandizie halen wij uit herhaalaankopen of door verwijzingen van andere klanten, “zei Peter. “We richten ons op kwaliteit en onze producten zijn ontwikkeld om lang mee te gaan.”

De keuze voor handelssoftware

Tot 2008 maakte het bedrijf gebruik van een standaard boekhoudpakket, maar naarmate het bedrijf groeide, werd het essentieel om de voorraad nauwkeuriger te controleren en, in het bijzonder, voor het verkoopteam van de ene vestiging om te zien welke voorraad bij de andere beschikbaar is. “We hebben gekeken naar verschillende systemen,” herinnert Peter zich, “en waren onder de indruk van de kwaliteit van de vertegenwoordiger van KCS en de functionaliteiten van het systeem. Hij nam de tijd om al onze vragen te beantwoorden en liet ons alles zien wat we moesten weten. De combinatie van de prijs, het product en de presentatie is doorslaggevend geweest.”

Voordelen

“De onmiddellijke voordelen die we zagen waren aan de verkoopbalie. Het is nu een veel betere omgeving voor onze klanten en het heeft ons het werk gemakkelijker gemaakt. We kunnen meteen zien of dat wat de klant wil hebben op voorraad is en de manier waarop K8 omgaat met uitwisseling tussen filialen is briljant - we verwerken de order gewoon en laten de klant weten wanneer we verwachten dat de goederen geleverd worden. Dankzij K8 zijn specials bij ons de best verkopende producten geworden. Wanneer een klant belt voor een special, bestellen we het bij één van onze leveranciers, geven we het een speciale code en geven meteen een prijs aan de klant. Het is niet nodig om de historie op te zoeken, de bestelling wordt verwerkt en de inkooporder wordt in één transactie naar de leverancier gestuurd. Wanneer we de goederen ontvangen, vraagt het systeem ons om de klant te bellen om te zeggen dat zijn bestelling is aangekomen. Het hele proces is naadloos.”;

Resultaten

  • Volledige zichtbaarheid van de voorraad over beide filialen wordt gehouden
  • Verbeterde klantenservice
  • Naadloze verwerking van interne overdrachten en specials

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Het belangrijkste voordeel is dat ik altijd weet hoe we er voor staan - alle zakelijke informatie die ik nodig heb, is binnen handbereik. Ik kan het niet mis hebben.

 

 

Kerridge CS aanwezig op Installatie Vakbeurs

Read more.

Wij nodigen u uit om langs te komen in Hardenberg op de Installatie Vakbeurs. Deze vind plaats van 10-12 september.