Van Overbeek Sanitair Verhuur

Verhuur

Previous

Van Overbeek Sanitair Verhuur

Next

Klant: Van Overbeek Sanitair Verhuur

Website: www.van-overbeek.nl

Verhuursoftware waar alles in zit

Van Overbeek Verhuur bv is zo’n organisatie waarvan iedereen wel eens een product heeft gebruikt, maar de bedrijfsnaam eigenlijk niet kent. Het is gespecialiseerd in het verhuren van mobiele sanitaire voorzieningen.

Daarbij moet je denken aan toiletwagens, toiletunits en wat ze zelf noemen: event units. Dat zijn units die ingezet kunnen worden bij grootschalige evenementen zoals Lowlands, Pinkpop, Graspop in België, Zwarte Cross, maar ook op evenementenlocaties zoals de Amsterdam ArenA, Gelredome, enzovoort. Maar Van Overbeek mocht ook de voorzieningen in de diverse asielzoekerscentra leveren.

Snel schakelen

Van Overbeek benadrukt de voordelen voor zijn bedrijf: “Wat ik eigenlijk het belangrijkste vind, is dat ik één pakket heb waar alles in zit. In nog veel organisaties werkt de boekhouding met één pakket, de offertes worden in Word gemaakt en de planning wordt in Excel gemaakt. Dat is dus niet handig.” Tot een bepaalde grootte van een organisatie kan het best werken. Maar bij groei komt op een gegeven moment een keerpunt. Van Overbeek: “Een organisatie heeft ook vaak groeistuipen. Als je bijvoorbeeld van 10 naar 20 man personeel gaat, dan moet de organisatie iets anders, strakker. Ga je dan naar de 40, 50, dan moet dat ook weer aangepast worden. En dat kan met AGP Rent heel goed, die aanpassingen. De personeelsmodule in AGP Rent gebruiken we in het seizoen heel intensief. We hebben een flexibele pool van 150, 200 mensen die we in kunnen zetten. Maar het grote voordeel van het systeem is de flexibiliteit die erin zit. We kunnen heel snel schakelen, het is snel geregeld. Het is ook goed om ddat dan inzichtelijk te hebben. Flexibiliteit is heel erg belangrijk. En in één oogopslag weten hoe het in elkaar zit. Overzicht, dat is een groot voordeel.”

Marges

Van Overbeek noemt nog een voordeel van AGP Rent: de margeberekening. “We hebben wel een orderbevestiging voor een bepaald bedrag, maar wat levert het op onder de streep? Nu hebben we het systeem gevuld: je weet wat iets kost, hoeveel onderhoud je eraan moet doen, wat de variabele kosten zijn, wat de kosten zijn per dag, enzovoort. Je hebt nu een veel beter beeld van het hele plaatje, en ook je nacalculatie. Als er voor een bepaald project 200 uren zijn gecalculeerd, en het zijn er uiteindelijk 400 geworden, hoe kan dat? Dat is wel een extreem voorbeeld, maar je kunt nu aan de voorkant zien wat het je aan de achterkant gaat opleveren. Dat is weer te danken aan het feit dat het één systeem is.” Met de software is er grip op de kosten.

Resultaten

  • Volledig digitaal werken
  • Grip op de kosten
  • Optimaal gebruikmaken van standaardsoftware

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

We hebben de keuze voor AGP Rent verhuur software gemaakt vanwege de planning en reservering van artikelen en het vastleggen van offertes in een systeem, zodat iedereen binnen onze organisatie hetzelfde doet en op dezelfde manier werkt.

 

 

AGP Business Software verder onder naam Kerridge Commercial Systems

Read more.

AGP Business Software, leverancier van ERP-software voor diverse branches, gaat vanaf december 2018 verder onder de vlag van Kerridge Commercial Systems.