Skip to content

Succesverhalen

Houthandel

Previous

Van Houwelingen Hout

Next

Klant: Van Houwelingen Hout

Website: www.vanhouwelingenhout.nl

Uitdagingen

Een allesomvattend totaalpakket voor bouwend Nederland – dat is wat van Houwelingen Hout biedt. We kunnen het bedrijf, dat al actief is in de branche sinds de jaren 20, omschrijven als een bedrijf dat dicht bij de klant staat. Een echte ontzorger in alle behoeften, leverancier van totaal pakketten, met korte lijnen, een breed assortiment, kennis van mensen en kennis van producten en processen.

In navolging van een medelid van SAKOL, de inkooporganisatie die al 35 jaar krachten bundelt in hout en bouwmaterialen, is het bedrijf in 2004 in contact gekomen met Kerridge Commercial Systems. De geïntegreerde mogelijkheden en de scherpe prijsstelling zijn doorslaggevend geweest om voor een ERP oplossing te kiezen van KCS. In januari 2005 is van Houwelingen Live gegaan op K8. Eigenaar Ton van Houwelingen weet dit nog goed: “De verkoop en prijsstelling maakten het mogelijk om te groeien naar een volwassen automatisering. Van klein naar groot.”

Zoveel mogelijkheden specifiek voor de handel

De vele mogelijkheden voor de handel benoemt ook Jorrit van der Laan, applicatiebeheerder bij van Houwelingen, als een groot voordeel van K8. “In K8 kunnen we veel conversiefactoren kwijt. Dit is een groot voordeel voor een groothandel. Hier in is K8 misschien niet uniek, maar het hoeft niet nog tegen hoge kosten nog ingericht te worden.”

Digitaal Ondertekenen aan de balie

Dagelijks verwelkomt van Houwelingen gemiddeld 300 afhaalklanten verspreid over de 3 vestigingen. Recentelijk is van Houwelingen met handhelds gaan werken voor het digitaal ondertekenen van de afleverbon. Ruim 30.000 kopiebonnen hoeven nu niet meer te worden uitgeprint, wat ongeveer € 4500,- printkosten op jaarbasis bespaard. De digitale bon wordt direct opgeslagen binnen het systeem, ondertekend en afgehandeld.

Resultaten

  • Volwassen automatisering
  • Back to Back orders voor specials helpt stroomlijnen
  • Digitaal ondertekenen bespaard op printkosten
  • Veel conversiefactoren binnen K8 mogelijk
  • Van Houwelingen is recent succesvol geüpgraded naar K8 Babbage

Begin je digitale transformatie:

Download een brochure

//

In K8 kunnen we veel conversiefactoren kwijt. Dit is een groot voordeel voor een groothandel.

- Jorrit van der Laan, Applicatiebeheerder van Houwelingen Hout

 

Groothandel

Previous

Arnoud Booij, directeur en eigenaar van A.S.F. FISCHER in Lelystad dat hij dertien jaar geleden van zijn vader overnam.

Next

Klant: A.S.F. FISCHER

Website: www.asf-fischer.nl

A.S.F. FISCHER vergemakkelijkt bedrijfsproces met Wholesale KCS

Grootschalig importeur, groothandel en conceptleverancier van bevestigingsmaterialen en aanverwante producten A.S.F. FISCHER BV (Lelystad) kende de voorbije decennia jaar een stabiele groei en die trend zet het bedrijf verder. De integratie van Wholesale, een ERP-systeem van Kerridge Commercial Systems (KCS) met verschillende modules, stelt het bedrijf al vijf jaar lang in staat om te groeien in lijn met zijn ambities om binnenkort ook eigen merken te exporteren naar het buitenland en een totaalpakket te ontwerpen voor bouwmaterialenhandelaars, dit dankzij een efficiënter intern en extern beheer, integratie en automatisatie.

Arnoud Booij, directeur-eigenaar van A.S.F. FISCHER nam het familiebedrijf dertien jaar terug over van zijn vader. “A.S.F. FISCHER staat oorspronkelijk voor Amsterdamse Schroevenfabriek en is in 1945 opgericht in Amsterdam. Intussen opereren we vanuit Lelystad en zijn we ook geen fabriek meer, maar importeur en groothandel in bevestigingsmaterialen zoals bouten, moeren, schroeven, pluggen, enzovoort. We importeren de materialen per containerschip uit het Verre Oosten naar de haven van Rotterdam en verkopen die weer verder binnen Europa. Van het kleinste schroefje in je bril tot de grootste moeren voor windmolens”, aldus Booij.

Sinds 1970 zet het bedrijf zijn activiteiten verder vanuit Lelystad. Gedurende vijftig jaar kende het een stabiele groei en is het stelselmatig vergroot en uitgebreid. Momenteel heeft A.S.F. FISCHER vijftigduizend verschillende artikelen op voorraad en ruimte voor dertigduizend palletplaatsen in het magazijn.

Ook het aantal medewerkers van het bedrijf kende over de jaren heen een groei. “Momenteel werken we met bijna 130 mensen. We hebben een hele sterke verkoops- en logistieke afdeling. Uiteraard hebben we ook een inkoop- en ICT-afdeling, maar als handelsbedrijf leggen we vooral de nadruk op de eerste twee”, schetst Booij.

Bedrijfsstructuur en strategie

A.S.F. FISCHER richt zich met hetzelfde product, bevestigingsmaterialen, op twee verschillende markten, legt Booij uit: “Enerzijds leveren we veel richting de bouw, anderzijds ook richting de grootschalige industrie. Zoals producenten van trailers, machines en meubels. In Nederland en België richten we ons vooral op de bouwmaterialenhandel. We zetten onze merken en concepten heel sterk neer op plaatsen waar aannemers, loodgieters, elektriciens, enzovoort komen.”

Daarom hanteert het bedrijf voor de bouwmaterialenhandel een specifieke verkoopstrategie. “In de bouwhandel zijn we gespecialiseerd in conceptuele verkoop, waarbij we heelder concepten uitwerken voor de klant. Afgelopen jaren hebben we heel wat eigen merken uitgebracht waarbij het vooral om de uitstraling van het product gaat en de presentatie ervan in het rek. Dat is natuurlijk wat anders dan dat je richting de industrie levert, waar het vaak om grote volumes gaat die de industrie verwerkt in zijn eindproduct”, schetst Booij.

Die conceptuele verkoop markeert meteen ook het grootste concurrentie-onderscheid van het bedrijf. Booij: “Onze concurrenten zijn vaak puur gespecialiseerd in de verkoop naar de industrie in bulk. Wij willen ons product neerzetten in een concept, waarbij we voor de klant een volledige winkelinrichting kunnen realiseren met allerlei verschillende soorten bevestigingsmaterialen en merken. We kunnen zelfs een privaat label maken voor de klant die zijn eigen bedrijfsnaam op het doosje wil”.

Efficiënte datakoppeling

“Als je een heel concept neerzet bij de klant moeten alle artikelen op het einde ook in het computersysteem van de klant komen te staan. Hiervoor is een sterk ERP-systeem (Enterprise Resource Planning), erg belangrijk. Wij leveren ongeveer vijftigduizend verschillende soorten aan bevestigingsmaterialen. Je kunt je wel voorstellen dat het een hele klus is om een bestand met al die verschillende soorten op te leveren naar een klant, inclusief beschrijving en foto. Met Wholesale gaat dit wel makkelijk en dat konden we niet met het ERP-pakket dat we voorheen hadden. Wholesale is erg sterk in data-uitsluiting en digitale aanlevering van producten”, schetst Booij.

Voorheen maakte A.S.F FISCHER gebruik van een zelfbouwsysteem dat met de tijd niet meer helemaal up-to-date was en niet vlot mee kon in een veranderende wereld. Dat gaf aanleiding voor een zoektocht naar een nieuw systeem. Booij: “Het voortraject of de zoektocht naar een nieuw pakket heeft ongeveer een jaar geduurd. Er bestaan veel pakketten die gericht zijn op productiebedrijven. We kozen uiteindelijk voor Wholesale omdat dit pakket specifiek gericht is op groothandel. De implementatie van het systeem duurde ook ongeveer een jaar. Maar toen we er eenmaal mee begonnen, ging alles verder vrij snel. Op twee maanden was alles up-and-running. Ondertussen werken we er al een vijftal jaar mee en zijn we nog steeds tevreden”.

Maatwerk en integratie

A.S.F. FISCHER koos voor het standaardpakket en de activatie van een aantal extra modules, zoals een verkoop- en logistieke module. “En daarbinnen hebben we ook weer een stukje maatwerk laten maken, specifiek voor ons geprogrammeerd. Onze producten komen namelijk in bulk binnen en die laten we in een sociale werkplaats inpakken in doosjes en concepten. Dat is een heel proces dat we nu vlot kunnen beheren binnen de logistieke module”, legt Booij uit.

Wholesale koppelt makkelijk met andere systemen en dat is volgens Booij een voordeel van het pakket: “We hebben bijvoorbeeld een voorraadbeheersysteem dat niet in Wholesale zit. Dankzij de koppeling van dit pakket met Wholesale gaan alle gegevens makkelijk over en weer. Ook het boekhoudkundig programma is gekoppeld met Wholesale”.

De software is hoofdzakelijk ontworpen voor de logistieke- en verkoopafdeling omdat deze er het meeste gebruik maken. Op deze twee fronten werd het proces dan ook een stuk efficiënter en verkleinde de marge op fouten. Booij: “Bij de verkoopsafdeling kunnen we voortaan veel makkelijker onze gegevens uit het systeem bij de klant neerleggen. Vroeger konden we geen artikelen uit het systeem exporteren. Nu kunnen we met een paar klikken op de knop onze klant een volledige prijslijst en offertes bezorgen”.

Ook bij de logistiek verloopt het proces met Wholesale vlotter. “Wanneer een order binnenkomt, moet die verzameld worden, naar de expeditie-afdeling gaan, ingepakt worden, verstuurd worden, enzovoort. Dat ging vroeger in heel veel verschillende processen terwijl dit nu allemaal vereenvoudigd is. Je ziet nu de order binnenkomen en kan in real-time volgen wat er gebeurt.”

Die transparantie maakt dat er meer flexibiliteit kwam in het proces. Booij: “Als een klant ons opbelt om nog een doosje toe te voegen aan zijn bestelling, dan kunnen we meteen in het systeem kijken in welk stadium de bestelling zich bevindt en of dit al dan niet nog kan. Terwijl we hier vroeger geen idee van hadden. Ook onze uitleveringsgraad is flink toegenomen. We leveren ongeveer 99% van al onze artikelen op tijd uit, en dat is sinds Wholesale echt fors toegenomen”.

Optimistische blik

Ondanks de moeilijke situatie tijdens de corona-crisis, de grondstoffencrisis en als gevolg van de inflatie slaagt A.S.F. FISCHER erin om zijn klanten op tijd te blijven bedienen. Booij: “Dat bevestigt onze rol als importeur en groothandelaar. En het bestaansrecht van ons bedrijf. Daarom willen we zeker nog verder groeien en geloven we dat daar nog mogelijkheden voor zijn. Als je kijkt naar hoeveel huizen er op de Europese markt nog gebouwd, herbouwd of verduurzaamd moeten worden, zitten ook daar allemaal bevestigingsmaterialen in”.

Momenteel richt het bedrijf zijn toekomstige groei rond twee grote strategieën. Booij: “In Nederland hebben we een sterke positie in onze sector, binnen de Top-3. Dat willen we ook bereiken in de exportmarkt met onze eigen merken. Daarnaast hebben we een sterk distributienetwerk wat ons de mogelijkheid geeft om aanverwante producten aan bevestigingsmaterialen mee te leveren aan de klant”.

//

We willen dus met onze eigen merken naar het buitenland trekken. Maar we willen ook kijken of we onze artikelen kunnen verbreden om een totaalpakket voor bouwmaterialenhandelaars te kunnen leveren. Ongetwijfeld zullen er met het huidige globale klimaat uitdagingen blijven bestaan, maar wij blijven optimistisch.

- Arnoud Booij, directeur-eigenaar van A.S.F. FISCHER

 

Verhuur

Previous

Vanderkamp Pompen

Next

Klant: Vanderkamp Pompen

Website: https://www.vdkamp.eu

Goede inrichting geeft volledig inzicht en overzicht

Vanderkamp Pompen, opgericht in 1991, is een innovatief en indrukwekkend bedrijf dat hoogwaardige oplossingen biedt voor tijdelijke pompprojecten. Hun missie en uitdaging is voor alle voorkomende tijdelijke pompproblemen een oplossing te kunnen leveren. Kennis is daarom ook de kern van hun product.

VanderKamp Pompen, gevestigd in Zwolle en Kruiningen, levert internationaal maatoplossingen voor tijdelijke pompinstallaties, op het gebied van afvalwater, oppervlaktewater, industriewater en brandbestrijding.

In gesprek met Hielke Werkman over het bedrijf verwoorde hij mooi de missie van het bedrijf: “Wij verhuren pompen, maar eigenlijk is ons product het leveren van advies en het bieden van oplossingen voor problemen of uitdagingen. Daar zijn wij bijzonder in. Voornamelijk omdat wij dit ook nog eens doen met grote en elektrische pompinstallaties.”

De verhuurvloot bestaat uit een grote diversiteit aan pompen en toebehoren zoals leidingen, appendages, volautomatische besturingen, frequentie regelaars, telemetrieunits, aggregaten en trafo’s. Hiermee kunnen ze losse pompen verhuren, maar ook samengestelde pompinstallaties, hevelinstallaties en firefighting installaties. In 2018 is Vanderkamp gaan schaduwdraaien met de software oplossing AGP Rent. Sinds januari 2019 zijn zij live met het systeem, inclusief de administratie en boekhouding.

Voor het selectietraject naar een goede partner op het gebied van automatisering en de juiste bedrijfssoftware, werkte het bedrijf voornamelijk met de functionaliteiten van het Office pakket, met daarnaast een boekhoudingspakket. De behoefte aan professionalisering en automatisering was ondertussen sterk gegroeid.

Resultaten

  • Efficiëntie is echt het grootste voordeel van het werken met AGP Rent
  • Snelle afwikkeling van de facturatie
  • Alles op 1 plek; 1 partner en 1 systeem
  • Meer inzicht in kosten en baten

Lees het hele artikel hier.

//

Alles overzichtelijk op 1 plek. Aan elk serienummer kan zelfs het juiste certificaat gehangen worden.

- Hielke Werkman, Bedrijfsleider Vanderkamp Pompen

 

Bouwmaterialen

Previous

Kuipers BMH

Next

Klant: Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel

Website: www.kuipers-bmh.nl


Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel is de haast enig overgebleven onafhankelijke groothandel in bouwmaterialen in het noorden van het land. Niet gelieerd aan een specifiek merk of een specifieke bouwpartner, maar gewoon opererend vanuit de eigen ervaring en kennis in deze branche.

Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel heeft nu in de vier noordelijke provincies minimaal één vestiging. “We zijn in twintig jaar tijd gegroeid van één naar zes vestigingen en van drie naar ruim 80 medewerkers”, zegt Robert Kuiper, die vanaf het begin in 1998 actief is binnen de groothandel die zijn vader Gerrit toen in Denekamp startte. “Hij nam toen Kuipers over. Een klein bedrijf in het centrum van Denekamp.”

Groei

Vanuit Denekamp maakte het familiebedrijf in de daaropvolgende jaren een mooie groei door. “In 1999 opende in Emmen de tweede vestiging, in 2002 gevolgd door Gramsbergen. Vervolgens werd in 2004 Veendam overgenomen van Zahavi en in 2007 zijn we in Denekamp naar onze grotere en nieuwe locatie verhuisd. Ook in de crisisjaren heeft de onderneming zich blijvend doorontwikkeld en werd in 2011 verhuisd van Gramsbergen naar Hardenberg. Hierna volgde de opening van vestiging Zwolle in 2016 en met de overname van Houthandel Mendel in Wolvega in 2020 staat de teller inmiddels op zes vestigingen. En wat ons betreft is daarmee het einde nog niet in zicht.”

Dat betekent volgens Jan Kuiper, die sinds 2015 in de groothandel werkt, niet dat groei een doel op zich is. “Maar als we kansen zien, gaan we zeker kijken of we daar serieus werk van kunnen maken. We zitten in een sector waarin de komende jaren nog bijzonder veel werk verzet moet worden. Bovendien laat de jaarlijkse omzetgroei van onze vestigingen zien dat we ook op iedere vestigingslocatie nog voldoende groeipotentie hebben.”

Decentrale organisatie

Inmiddels zit de hoofdvestiging van Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel in Hardenberg. “Hier houden wij ook kantoor en hebben we de afdeling P&O ondergebracht maar verder zijn we decentraal georganiseerd. Iedere vestiging is een BV met een eigen verkoop- en administratieafdeling, showroom, magazijn en shop.” Een bewuste keuze, zo benadrukt het tweetal. “Alles wat een klant ziet en voelt moet op de vestiging aanwezig zijn. Lokale aanwezigheid met betrokken medewerkers die dezelfde taal spreken zijn erg belangrijk”, zegt Jan. Iedere vestiging heeft een eigen vestigingsmanager. “Deze wordt op commercieel vlak bijgestaan door onze commercieel manager”, vult Robert aan.

Verder digitaliseren

Die grote mate van zelfstandigheid van de vestigingen vroeg veel van de automatiseringssystemen waarmee gewerkt werd. “We hebben lange tijd met een eigen ERP-systeem gewerkt, maar een jaar of zes geleden kwamen we op een punt dat we verder wilden met onze digitalisering en efficiënter wilden werken. Veel meer informatie uit het systeem halen. Niet alleen de financiële gegevens, maar ook het handelsdeel wilden we sneller inzichtelijk hebben. Daarom zijn we in 2015 op zoek gegaan naar een partner die ons daarbij kon helpen”, aldus Robert.

Na een uitgebreide marktanalyse en veel gesprekken werd uiteindelijk gekozen voor K8, het totaalpakket en vlaggenschip van KCS. “De standaard mogelijkheden van het pakket en de handelskennis en ervaring die KCS had in onze branche waren belangrijke redenen om uiteindelijk te kiezen voor K8”, zegt Jan. “Zaken als maatvoeringen en eenheden zijn in onze bedrijfsvoering belangrijke uitgangspunten en die vinden we terug in het systeem.”

Meer inzicht

Na een succesvolle testfase in de nieuwe vestiging in Zwolle werken sinds 2017 alle vestigingen van de groothandel met K8. “Was de eerste implementatie in Zwolle nog best veel werk, voor de nieuwe vestiging in Wolvega hebben we het zelf eenvoudig kunnen implementeren. Dat gebruiksgemak is voor ons ook echt een van de grote voordelen van K8. Bovendien kunnen we echt alles terugzien in het systeem. Dat biedt veel en waardevolle inzichten.”

Bijvoorbeeld op het gebied van voorraadbeheer. Jan: “We kunnen nu, wanneer voorraden niet kloppen, heel nauwkeurig zien wie wat wanneer heeft verwerkt in K8. Dit helpt in het herleiden van ontstane voorraadverschillen, bijvoorbeeld door een verwerkingsfout. Ook biedt het bij (herhaaldelijk) onverklaarbare verschillen de mogelijkheid om bijvoorbeeld diefstal op te sporen.”

Papierloos

Een van de grootste winstpunten die de invoering van K8 Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel heeft opgeleverd is grotendeels papierloos werken. “De inkoop verliep al papierloos, maar door ook de orderverwerking en facturering te digitaliseren, hebben we in onze administratieve werkzaamheden, en in ons papiergebruik, een enorme efficiencyslag geslagen”, zegt Robert. Had voorheen iedere vestiging alle orders keurig in mappen geadministreerd, anno 2021 wordt alles in het systeem van KCS afgehandeld. “In die oude mappen zaten ieder jaar zo’n 75.000 facturen. De controle daarvan kostte enorm veel tijd en het terugzoeken van dingen was monnikenwerk. Nu wordt alles als xml-bestand ingelezen en de facturen digitaal bewaard zodat we er binnen het systeem optimaal mee kunnen werken en dingen snel terug kunnen zoeken.”

Ambassadeur

Dat de ervaringen met K8 goed zijn en de samenwerking met KCS bevalt steekt de directie van Kuipers niet onder stoelen of banken. “Wij laten als ambassadeur graag zien wat de samenwerking ons brengt en oplevert. Ervaringsverhalen zijn belangrijk om vertrouwen te wekken. Keuzes als deze maak je voor decennia en wij zijn trots op de resultaten die we met en dankzij KCS hebben bereikt.” 


Resultaten

  • Efficiënter voorraadbeheer, ook tussen de vestigingen onderling
  • Tijdwinst orderafhandeling
  • Beter en sneller inzicht in debiteuren
  • Bedrijfsbreed een betere informatievoorziening

Begin je digitale transformatie:

Download een brochure

//

Wij laten als ambassadeur graag zien wat de samenwerking ons brengt en oplevert. Ervaringsverhalen zijn belangrijk om vertrouwen te wekken. Keuzes als deze maak je voor decennia en wij zijn trots op de resultaten die we met en dankzij KCS hebben bereikt.

- Robert Kuiper, Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel

 

Automotive Aftermarket

Previous

EMM Automotive

Next

Klant: EMM Automotive

Website: www.emm.com/nl

Automatisering wordt steeds belangrijker

EMM International B.V. vervaardigt en distribueert een omvangrijke range van producten voor met name de professionele automotive en schadeherstelindustrie.

Het assortiment varieert van innovatieve verbruiksproducten en krachtige machines tot aan professionele handgereedschappen, chemische producten en een totaalpakket aan centrale stofafzuiging en RVS mengruimte-inrichting.

Handelssoftware

Vanaf 1994 is EMM geautomatiseerd door KCS. Tot 2008 was dit met een maatwerkoplossing en per 1 januari 2008 is EMM live met het standaardpakket voor de groothandel; AGP Trade. EMM had in de laatste jaren dat zij gebruik maakte van de maatwerk oplossing veel aanvullende wensen voor bepaalde functionaliteit die in AGP Trade al standaard aanwezig waren. Bij de overstap heeft EMM toch nog even gekeken naar andere ERP software. Echter de keuze viel toch op AGP Trade. “Bij KCS kunnen makkelijk aanpassingen speciaal voor EMM worden gemaakt en het is positief dat klanten betrokken worden bij nieuwe ontwikkelingen”, aldus dhr. Johann Poppema, Manager ICT bij EMM automotive.

Tijdwinst

Automatisering met een volledig geïntegreerd systeem maakt een organisatie effectiever, efficiënter, sneller en flexibeler. De beheersing van bedrijfsprocessen wordt beter, doorlooptijden van orders worden korter, de klantgerichtheid neemt toe, de voorraadkosten worden lager en de servicegraad stijgt. Ook voor EMM geldt dit, automatisering met AGP Trade heeft ervoor gezorgd dat bedrijfsprocessen geoptimaliseerd zijn. Op verschillende vlakken bespaart EMM tijd en geld. Het bedrijf heeft 11 vestigingen wereldwijd en door gebruik te maken van de InterCompany module in AGP Trade wordt veel tijd bespaard. Wordt er in Duitsland een product besteld dat vanuit Zwolle geleverd moet worden gaat de gehele orderafhandeling, op een aantal controleslagen na, automatisch.

Resultaten

  • Organisatie wordt effectiever en efficiënter
  • Voorraad kosten lager
  • Door gebruik Intercompany module wordt tijd bespaard
  • Volledige integratie boekhouding

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Er zijn meerdere softwarepakketen voor de groothandel, maar door het jarenlange goede contact met KCS en de kennis  in de branche, hebben we opnieuw voor hun gekozen.

 

Technische Groothandel

Previous

Zanten

Next

Klant: Zanten

Website: zanten.nl

De software dekt alle elementen in het proces

Sinds 1926 is het familiebedrijf Zanten Technical Supply & Service Group actief als technische groothandel voor gebruiks- en verbruiksgereedschappen voor de industrie. In de loop der jaren is het uitgegroeid tot tachtig medewerkers en vier vestigingen in Veghel, Waalwijk, Weert en Eindhoven. Om deze groei te kunnen genereren maken ze al jaren gebruik van het ERP systeem AGP Trade, MKB software voor de groothandel.

Compleet

De ERP software, welke speciaal ontworpen is voor de groothandel, dekt alle elementen die in het handelsproces aan de orde komen. “Het is een compleet voorraadbeheer (WMS) en financieel pakket, dat bovendien alle toeters en bellen heeft om meerdere magazijnen te optimaliseren voor wat betreft hun voorraadbeheer”, legt Loeffen uit. “Op het moment dat onze voorraad opnemers bij klanten in het magazijn komen, kunnen ze met een handcomputer orders plaatsen en de voorraad op peil houden. Door de goede communicatie met KCS kunnen we continu het product aanscherpen en eventueel verbeteren. Als wij bepaalde elementen anders willen zien, wordt daar direct iets aan gedaan. De lijnen zijn kort, en dat werkt wel zo prettig”.

Overal en altijd

Het systeem is niet alleen praktisch in de magazijnen, maar zeker ook op kantoor. “De goede koppelingen naar het Officepakket van Microsoft zijn onmisbaar”, begint Steenbakkers. “We kunnen de gegevens direct van het systeem naar Excel of Word verplaatsen, waardoor het gemakkelijk wordt om bijvoorbeeld prijsafspraken door te sturen naar klanten of een overzichtje met leverancier-artikelnummers naar een leverancier te sturen. Daarnaast is het ook eenvoudig om gegevens weer te importeren in het systeem, zoals bijvoorbeeld een door de leverancier aangevuld Excel-bestand, met juiste prijzen en kortingen. Bovendien kunnen we de gegevens te allen tijde, onafhankelijk van de plaats, inzien. Of ik nu thuis, op de zaak, of in het buitenland ben, overal kan ik inzicht krijgen in het kleinste detail van onze werkzaamheden. Ik kan een overview opvragen en globaal inzicht krijgen in de resultaten, maar ik kan ook op de orderregel nauwkeurig bekijken wat er is gefactureerd, besteld of afgeleverd.

Resultaten

  • Systeem praktisch in magazijn en op kantoor
  • Belangrijke info automatisch bijgehouden
  • Overal inzicht in belangrijke gegevens
  • Continu product aanscherpen en verbeteren

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

AGP Trade zorgt ervoor dat alles wat we willen weten automatisch wordt bijgehouden. Als de servicegraad afwijkt, dan kan ik precies zien waar we minder goed gescoord hebben en wat we er aan kunnen doen.

 

Tegels

Previous

Tileflair

Next

Klant: Tileflair

Website: www.tileflair.co.uk

Service voor de klanten van onze klant

Tileflair is uitgegroeid van een bedrijf met 1 filiaal op een winkelstraat locatie, opgericht in 1972, tot de grootste particuliere wand-en vloer tegeldistributeur in het zuiden van Engeland. Het bedrijf heeft een flagshipstore in Bristol, negen andere showrooms en 2 magazijnen verspreid over het zuiden van Engeland.

De algemeen directeur van Tileflair is Matthew Johson. Hij zei: Onze focus ligt op service, zoals onze slogan ‘Create something beautiful’ reflecteert. Wij zorgen ervoor dat we een gastvrije omgeving creëren in al onze winkels, zodat klanten worden geïnspireerd door de opstellingen van de ruimtes en dat ze goed verzorgd worden door onze medewerkers, die behulpzaam, deskundig en het meeste belangrijk, echt geïnteresseerd zijn in de wensen van de klanten.”

Matthew zei dat het vaak de B2B klanten zijn die hun klanten langs laten komen om tegels uit te zoeken. Hij vervolgde: “Wij moeten ook die B2B klanten een service bieden waar zij op kunnen bouwen. Ze moeten erop kunnen vertrouwen dat wij de juiste tegels leveren, op de juiste plaats op het juiste moment. Hiervoor is K8 zeer belangrijk. Het stelt ons in staat om die service te leveren.”

K8 werd geïnstalleerd bij Tileflair in 1998. Vandaag de dag zijn er 50 gebruikers en verwerkt het systeem meer dan 300.000 transacties per jaar en houdt bijna 13.000 productbestanden bij. De aanvankelijke behoefte ging uit naar een systeem dat kon omgaan met inter-filiaal handel en dat vestigingen konden worden toegevoegd naarmate het bedrijf zou groeien.

"Een andere reden dat we voor K8 kozen", legt Matthew uit, "was dat wat je ook aan het doen bent binnen het systeem, je bent altijd klaar voor een verkoop."

U kunt het verkoopscherm openhouden en er zo naar terug gaan. Volledige zichtbaarheid van de voorraad en de mogelijkheid om producten snel en eenvoudig op te zoeken en direct toe te voegen aan een order waren andere belangrijke voordelen. Het is ook zeer eenvoudig en intuïtief te gebruiken.

Resultaten

  • Stelt Tileflair in staat om een service te leveren waar B2B klanten op kunnen bouwen
  • Inter-filiaal handel, met de mogelijkheid om eenvoudig nieuwe vestigingen toe te voegen
  • Geeft het verkoopteam toegang tot K8 op hun tablet met klanten in de showroom
  • Helpt het magazijnteam de meest efficiënte pickroutes plannen en productiviteit meten

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download een brochure

//

18 Jaar later is K8 uitgebreid in gebruik bij de handelsbalies en ik zie nog steeds nieuwe en verbeterde functionaliteiten die onze beide bedrijven helpen om te blijven groeien.

- Matthew Johnson, Algemeen Directeur Tileflair

 

Technische Groothandel

Previous

Induparts Technische Groothandel

Next

Klant: Induparts Technische Groothandel

Website: induparts.nl

Selectietraject

Op 1 mei 2010 opende technische handelsonderneming Induparts B.V. haar deuren. De drie compagnons van Induparts zijn voormalige collega’s van een landelijk werkende technische groothandel. Door reorganisatie ontstond in Drenthe een “blinde vlek” die nu door Induparts wordt ingevuld.

In het voortraject, bij het opzetten van het bedrijf, moest er over veel zaken nagedacht worden. Onder andere en tevens zeer belangrijk: het selecteren van een geschikt ERP systeem. “In deze branche kun je niet zonder goede automatisering, met alleen een ‘gemoderniseerd notitieblokje’ red je het niet”, aldus Matthias Scheffer, één van de drie eigenaren van Induparts. Een bedrijfsplan werd gemaakt, financiering en huisvesting werden geregeld, leveranciers benaderd, het assortiment samengesteld en er werd een ERP systeem geselecteerd.

Belangrijkste criteria tijdens het selectietraject waren aantoonbare ervaring in en kennis van de technische groothandelsbranche door de software leverancier. In de gesprekken met AGP en de demonstraties van AGP Trade bleek dat AGP de branche door en door kende. Als er tijdens de demonstratie gevraagd werd hoe AGP Trade omgaat met branchespecifieke zaken, zoals bijvoorbeeld het inkopen en verkopen in onderling afwijkende eenheden, meerdere bezorgadressen, eenmalige artikelnummers, het inlezen en verwerken van bestanden etc. dan was daar direct een herkenning en beleving van de problematiek. Deze branchekennis samen met de standaard mogelijkheden de doorslag gegeven bij het maken van de keuze voor AGP Trade.

Verder uitbreiden

Induparts is gestart met de basisversie van AGP Trade en ze zijn erg tevreden met de keuze voor AGP Trade. ”Het voldoet precies aan onze verwachtingen.” vertelt dhr. Scheffer. De uitbreidingen van het ERP systeem zijn enorm en AGP Trade kan met Induparts meegroeien. Hierdoor heeft Induparts het gevoel een automatiseringspartner gevonden te hebben waarmee ze klaar zijn voor de toekomst. Verkoop via internet is iets wat in de nabije toekomst zeker interessant is voor Induparts. De mogelijkheid om AGP Trade uit te breiden met een webshop, welke gebruik maakt van dezelfde database als het ERP systeem, was tijdens de pakketkeuze dan ook zeker van belang. De verwachting dat ook in deze branche E-commerce een steeds groter belang zal innemen, wordt ook door de mensen van Induparts onderschreven. Zo zal het gebruik van EDI (elektronische berichtenuitwisseling) toenemen en zullen offertes en facturen steeds vaker via de mail verstuurd worden.

Resultaten

  • Een automatiseringspartner gevonden
  • Tijd en kosten besparen
  • Heel veel standaard functionaliteit

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

De branchekennis samen met de standaard mogelijkheden hebben de doorslag gegeven bij onze keuze. Heel veel functionaliteit zit al in standaard in AGP Trade en een groot deel van de implementatie bestaat uit het aan- en uitzetten van de bekende ‘vinkjes’.

 

Verpakkingen

Previous

Mupla Verpakkingen

Next

Klant: Mupla Verpakkingen

Website: www.mupla.nl

Alle klantinformatie direct bij de hand

Mupla Verpakkingen werd in 1987 opgericht als eenmanszaak door de heer Mulder sr. In 1994 stapt zijn zoon Harry Mulder als mede-eigenaar in de zaak en vestigen ze zich in hun huidige pand.

Na het overlijden van de heer Mulder sr. (meestal Pa genoemd) in 2000, komen Harry en Marian Mulder aan het roer te staan. Mupla Verpakkingen is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende verpakkingsgroothandel in de Benelux. Centraal gelegen in het Land van Maas & Waal in de directe nabijheid van de A15 tussen Tiel en Nijmegen. Mupla Verpakkingen levert alle verpakkingsmaterialen van een eenvoudige draagtas tot een full-color bedrukte doos met interieur, van een specialistische industriële verpakking tot een standaard boterhamzakje. Mupla Verpakkingen is daarnaast de specialist als het gaat om kerstdozen, flesgeschenkdozen, kistjes, manden en vulmateriaal.

Snel inzicht in je klant

Snel reageren en snel leveren! Alles draait om snelheid! AGP Trade brengt je heel snel bij alle specifieke klantinformatie. “Je klant snel kunnen voorzien van de juiste informatie is zo belangrijk voor onze handel. Als de klant belt, zoek ik ondertussen zijn digitale klantkaart op en ik kan mijn klant direct antwoord geven op al zijn vragen!”, vertelt de heer Mulder enthousiast. Daar heb je software voor! Software is een tool die je ondersteunt in je dagelijkse werkprocessen en je snel inzicht geeft in belangrijke informatie. Hoe meer informatie je kunt opslaan, hoe beter je informatievoorziening is naar de klant.

Uitgebreide functionaliteit

AGP Trade is strak in het controleren en signaleren van fouten. Als je iets fout dreigt te doen, dan krijg je direct een waarschuwing met de consequenties. Het systeem behoedt je vooraf voor het maken van fouten en vervolgfouten. De heer Mulder: “In het begin was AGP Trade soms wat complex voor ons klein bedrijfje, maar het went. We leren steeds meer, het pakket biedt veel functionaliteit en die moet je eigen maken. En doordat de mogelijkheden worden geboden, ga je ze ook gebruiken. Zo zijn we overgestapt naar digitaal factureren met AGP Trade. Dit werkt heel eenvoudig. Inmiddels versturen we 99% van onze facturen digitaal en zijn onze frankeerkosten per jaar gedaald van € 1.600 naar € 400.”

Resultaten

  • Kosten gedaald
  • De klant snel voorzien van de juiste informatie
  • 99% van de facturen digitaal

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Alle informatie is gemakkelijk te vinden en dat maakt je heel transparant naar je eigen klanten. De software doet wat hij moet doen en biedt alle functionaliteit voor de dagelijkse werkprocessen in de verpakkingsbranche.

 

Groothandel

Previous

Burghouwt

Next

Klant: Burghouwt

Website: burghouwt.nl

Een klantspecifiek pakket

Burghouwt is een onafhankelijke groothandel en levert een breed assortiment hang- en sluitwerk, ventilatieroosters, bevestigingsmiddelen, hardglas, werkkleding, machines en gereedschappen aan de timmer- en deurindustrie en bouw en aannemerij. De grote voorraden die ze aanhouden in zeven vestigingen verspreid over Nederland, maken een razendsnelle levering mogelijk. Daarnaast zijn het leveren van service en leverbetrouwbaarheid voor Burghouwt erg belangrijk.

AGP Trade is volgens Burghouwt in de basis een mooi groothandel pakket met veel mogelijkheden: “The sky is the limit!”. Het pakket dat men voorheen gebruikte, was behoorlijk afgestemd op Burghouwt en bevatte veel klantspecifieke functionaliteit. Bij de keuze voor AGP Trade werden door AGP de nog ontbrekende functies bijontwikkeld. “AGP Trade neemt ons veel werk uit handen, waardoor het dagelijks werk sneller en makkelijker gaat en het uiteindelijk meer winst oplevert”.

Uitgebreid, uitgebreider

Burghouwt is een zeer uitgebreide gebruiker van het AGP Trade groothandel pakket. Zij maken gebruik van veel verschillende disciplines, zoals: magazijn, winkel, administratie, voorraad, interne leveringen enz. “Als AGP Trade voor ons goed van toepassing is, dan kan iedere handelsonderneming er mee werken!”, aldus Burghouwt. De geplande uitbreidingen zijn S@les in de bouw en scanning: aan de balie scannen of wellicht ook de voorraad bij de klant of in het magazijn.

E-commerce

Voorheen was de webshop meer een tool om prijzen te vergelijken , maar met de komst van AGP Trade is de webshop van Burghouwt uitgebreid tot een volwaardig zakelijke webshop. “De webshop is informatief en zeer gebruiksvriendelijk. Met deze webshop hebben wij ons op een unieke positie geplaatst en er heeft een enorme boost plaatsgevonden in onze E-commerce verkopen.” Met deze positieve resultaten van de webshop ontstond bij Burghouwt ook de wens voor een particuliere webshop.

Resultaten

  • Dagelijks werk gaat sneller en makkelijker
  • Gebruikers merken de efficiency van het pakket
  • Webshop uitgebreid tot een volwaardig zakelijke webshop
  • Burghouwt is een zeer uitgebreide gebruiker van AGP Trade

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

De webshop is informatief en zeer gebruiksvriendelijk. Met deze webshop hebben wij ons op een unieke positie geplaatst en er heeft een enorme boost plaatsgevonden in onze E-commerce verkopen.

 

Bouwmaterialen

Previous

Eppinga Bouwmaterialen

Next

Klant: Eppinga Bouwmaterialen

Website: eppinga.nl

Referenties in de branche geven de doorslag

In Drachten zit groothandel in bouwmaterialen Sj. Eppinga. Begin 2012 betrok het bedrijf – dat niet alleen handelt in allerlei bouwmaterialen, maar ook een grote speler is in hardhout en kozijnen en zelf importeert – zijn pand in Drachten.

“Het pand heeft een oppervlak van 5.000 m2”, vertelt mede-eigenaar Sjoerd Eppinga. “Door het logisch in te richten, kunnen we die oppervlakte optimaal benutten.”

De keuze voor handelssoftware

Van de vele aangedragen softwareleveranciers koos de Friese groothandel vijf bedrijven voor een kennismakingsgesprek. “Dat ging op basis van korte telefoongesprekken”, vertelt Eppinga. “Tijdens die kennismakingsgesprekken leer je bedrijven snel kennen aan de hand van de vertegenwoordiger”, weet Groot Enzerink. “Het gaat er niet alleen om hoe hij eruit ziet, maar ook wat hij zegt. Zo vind ik dat hij alleen zijn product moet verkopen en niet andermans producten afkraken.” In een week tijd heeft Sj. Eppinga alle vijf bedrijven op bezoek gehad. “Tussen die vertegenwoordigers zaten kleurrijke personen.” De softwareleverancier uit het Brabantse Veghel juicht dit selectietraject van harte toe. “Zo komt het zoekende bedrijf erachter wat het wél en níét wil”. Die mening deelt Groot Enzerink. “Het gaat om een grote investering en een langdurige relatie. Dan is het ook belangrijk dat het klikt tussen ons en de softwareleverancier.”

Online informatie

Eppinga’s schoonvader gaf de tip over ERP software, waarin alle processen kunnen worden ondergebracht. Deze software hanteert hiervoor één database, dus hoeven data slechts eenmaal te worden ingevoerd. Voor meer informatie vroeg Eppinga online een informatiepakket aan. “Zo kwam hij bij ons terecht”, legt sales manager Rutger Scherpenhuysen uit. “Wij richten ons onder meer op groothandels in bouwmaterialen. Ieder bedrijf dat online aangeeft in die sector te zitten, komt bij ons terecht.”

Resultaten

  • Data slechts één keer invoeren
  • Een geautomatiseerd drive-through-magazijn
  • Tijdwinst behalen met ERP software

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Bij zo’n langdurige relatie moet het gevoel goed zijn. Bij referenties kunnen ze zien hoe de software in de praktijk werkt. Onze klanten zitten in het hele land, dus meestal ook in de buurt van een potentiële klant.

 

Houthandel

Previous

Barlow's Woodyard

Next

Klant: Barlow's Woodyard

Website: www.barlowswoodyard.co.uk

Barlow’s Woodyard kan niet zonder K8!

Barlow’s Woodyard is gespecialiseerd in het leveren van hoogwaardige houtproducten. De filialen in Newbury en Witney hebben een enorm aanbod van afrasteringen, poorten, vloeren en tuinelementen, waarvan er vele in hun eigen werkplaats worden bewerkt of gefabriceerd.

Martha Barlow, de voorganger van de huidige eigenaar Peter Barlow, richtte het bedrijf op in 1867. “De meeste klandizie halen wij uit herhaalaankopen of door verwijzingen van andere klanten, “zei Peter. “We richten ons op kwaliteit en onze producten zijn ontwikkeld om lang mee te gaan.”

De keuze voor handelssoftware

Tot 2008 maakte het bedrijf gebruik van een standaard boekhoudpakket, maar naarmate het bedrijf groeide, werd het essentieel om de voorraad nauwkeuriger te controleren en, in het bijzonder, voor het verkoopteam van de ene vestiging om te zien welke voorraad bij de andere beschikbaar is. “We hebben gekeken naar verschillende systemen,” herinnert Peter zich, “en waren onder de indruk van de kwaliteit van de vertegenwoordiger van KCS en de functionaliteiten van het systeem. Hij nam de tijd om al onze vragen te beantwoorden en liet ons alles zien wat we moesten weten. De combinatie van de prijs, het product en de presentatie is doorslaggevend geweest.”

Voordelen

“De onmiddellijke voordelen die we zagen waren aan de verkoopbalie. Het is nu een veel betere omgeving voor onze klanten en het heeft ons het werk gemakkelijker gemaakt. We kunnen meteen zien of dat wat de klant wil hebben op voorraad is en de manier waarop K8 omgaat met uitwisseling tussen filialen is briljant - we verwerken de order gewoon en laten de klant weten wanneer we verwachten dat de goederen geleverd worden. Dankzij K8 zijn specials bij ons de best verkopende producten geworden. Wanneer een klant belt voor een special, bestellen we het bij één van onze leveranciers, geven we het een speciale code en geven meteen een prijs aan de klant. Het is niet nodig om de historie op te zoeken, de bestelling wordt verwerkt en de inkooporder wordt in één transactie naar de leverancier gestuurd. Wanneer we de goederen ontvangen, vraagt het systeem ons om de klant te bellen om te zeggen dat zijn bestelling is aangekomen. Het hele proces is naadloos.”;

Resultaten

  • Volledige zichtbaarheid van de voorraad over beide filialen wordt gehouden
  • Verbeterde klantenservice
  • Naadloze verwerking van interne overdrachten en specials

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Het belangrijkste voordeel is dat ik altijd weet hoe we er voor staan - alle zakelijke informatie die ik nodig heb, is binnen handbereik. Ik kan het niet mis hebben.

 

Houthandel

Previous

Howarth Timber

Next

Klant: Howarth Timber

Website: www.howarth-timber.co.uk

Howarth Timber maakt de juiste software keuze!

Howarth Timber is een groothandel in hout en bouwmaterialen, met ongeveer 1000 werknemers, gevestigd in het Verenigd Koninkrijk.

Paul Cornford, Group Information Systems Manager, heeft een team dat verantwoordelijk is voor de IT-infrastructuur van de hele Howarth Timber Group, evenals de implementatie en ontwikkeling van alle bedrijfssystemen die worden gebruikt. Paul maakte deel uit van het team dat koos voor K8. De software werd per filiaal geïmplementeerd, verspreid over diverse maanden in 2004. Het is van cruciaal belang om de juiste software te kiezen om een bedrijf van deze omvang in goede banen te leiden. Het advies van Paul aan collega’s die belast zijn met een soortgelijk project: “Blijf niet hangen in het schrijven van een vereistenpakket. Maak een lijst, houd het eenvoudig en oordeel op basis daarvan. We gebruikten het ‘MoSCoW’-principe om onze lijst met prioriteiten op te stellen.”

De keuze voor handelssoftware

Wij hebben voor KCS gekozen op basis van hun vermogen om de must-haves min of meer onmiddellijk te kunnen leveren, net als de stabiliteit van het bedrijf als een leverancier op de lange termijn. “Wat betreft wie je moet betrekken bij het opstellen van deze boodschappenlijst voor functionaliteiten, zei Paul dat het cruciaal is om degenen te betrekken die bekend zijn met de praktische zaken in het bedrijf. “Ze zullen veel meer op de hoogte zijn van de dagelijkse bedrijfsvoering dan iemand in een hoge functie.” Nadat de keuze is gemaakt, beveelt Paul aan dat je moet anticiperen op de impact van de verandering en aanpassingen die het nieuwe systeem met zich meebrengen als het geïnstalleerd is. Net als de hoeveelheid training die eindgebruikers nodig hebben.

Must haves

Howarth Timbers lijst van ‘must haves’ bevatte onder andere robuuste en capabele financiële controles. “Het financiële team wilde het bedrijf beheren met behulp van het bewijsmateriaal dat ze hadden in de financiële grootboeken”, legde Paul uit, “zonder dat ze verwikkeld raken in wat de handelscomponenten van het systeem doen. We hadden ook een systeem nodig dat ons in staat stelde om op een flexibele manier te verkopen en de handelsmechanismen te ondersteunen die we op dat moment gebruikten. Onze derde ‘must have’ was voorraadbeheer. Voordat K8 werd geïntroduceerd, hadden we geen enkele vorm van voorraadcontrole in gebruik. We konden eventuele voorraadverliezen, winst of schade niet op een betrouwbare manier meten.

Resultaten

  • De introductie van robuuste financiële controle
  • Een flexibel systeem dat alle handelsmechanismen van de groep ondersteund
  • Accurate voorraadniveaus waar verkopers op kunnen bouwen

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Bij zo’n langdurige relatie moet het gevoel goed zijn. Bij referenties kunnen ze zien hoe de software in de praktijk werkt. Onze klanten zitten in het hele land, dus meestal ook in de buurt van een potentiële klant.

 

AV, licht en geluid

Previous

First Impression Audiovisueel

Next

Klant: First Impression Audiovisueel

Website: firstimpression.nl

Op zoek naar nieuwe ERP software

First Impression Audiovisueel BV is een totaalleverancier op het gebied van professionele licht-, geluid-, en beeldapparatuur. Niet enkel de verhuur van het materiaal, maar juist ook de creatieve vertaling van de behoeften en wensen van haar klanten, geeft de grote meerwaarde aan de verhuurprojecten van First Impression. Dit zorgt ervoor dat First Impression een groot aantal bedrijven uit diverse branches tot haar klantenkring mag rekenen.

First Impression had aanvankelijk een automatiseringsoplossing gekozen voor haar verkoopactiviteiten. Deze aanbieder had hierbij aangegeven dat ze een module zou ontwikkelen ter ondersteuning van de verhuurprojecten. Dit bleek echter minder eenvoudig dan vooraf gedacht.

De keuze

Om deze activiteiten toch te kunnen automatiseren is First Impression opnieuw een selectietraject gestart. Snel werd duidelijk dat AGP Business Software met haar Rent pakket een goede kandidaat was voor het leveren van de verhuursoftware voor First Impression. Ook een volledig geautomatiseerde personeelsplanning en daarbij behorende urenverantwoording, welke nog zal worden gerealiseerd bij First Impression, zijn zaken die in de gehele branche spelen en wenselijk zijn. Het feit dat AGP hiermee voorop loopt en ervoor zorgt dat haar klanten met de tijd mee kunnen groeien, geeft First Impression het vertrouwen te kunnen groeien. Zonder hierbij in de toekomst gehinderd te worden door beperkingen op het gebied van automatisering.

Te allen tijde zorgen voor een goede eerste indruk

De kernwaarden ‘Creativity – Full Service – Perfection – More Emotion’ zijn voor First Impression de kernwaarden waarmee zij te allen tijde zorgen voor een goede eerste indruk. Deze kan je als bedrijf namelijk maar één keer maken en is van groot belang voor een uiteindelijk succesvolle relatie. Om naast creatief en innovatief ook flexibel te blijven en grip te houden op alle processen rondom haar verhuurprojecten, maakt First Impression sinds begin 2010 gebruik van AGP Rent.

Grip houden op marges

“Om grip te houden op je marges is het erg belangrijk om compleet inzicht te hebben in alle projecten, zeker voor mij als Financieel manager. De voor- en nacalculatie functionaliteiten uit AGP Rent zijn voor mij dan ook een absolute toegevoegde waarde. Voorheen was er bijvoorbeeld geen goed inzicht in de hoeveelheid materialen die wij inhuurden voor bepaalde projecten, dankzij AGP Rent zijn dit soort zaken nu geheel inzichtelijk”, vertelt een enthousiaste Marcel Paulissen.

Resultaten

  • Betrokken bij ontwikkelingen nieuwe functionaliteiten
  • Vertrouwen om te kunnen groeien
  • Maximaal gebruik van eigen materialen
  • Meer opdrachten aan kunnen nemen

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

AGP Rent zorgt ervoor dat we maximaal gebruik maken van onze eigen materialen. Waar we voorheen uit voorzorg extra materialen inhuurden, is dat nu niet meer nodig, omdat we op elk moment precies weten welke voorraad nog beschikbaar is.

 

HIG

Verkeerstechniek

Previous

HIG Building Solutions

Next

Klant: HIG

Website: hig.nl

Alles maar één keer hoeven te doen

De HIG Groep (HIG) opereert in de markt van elektrotechniek, verkeerstechniek, verkeerssystemen en telecommunicatie en heeft vestigingen in Reeuwijk, Heerhugowaard en Nieuwegein.

HIG werkt met het standaard softwarepakket van voor installatietechniek en projectadministratie. Dankzij een vooruitziende blik, efficiency en innovatie heeft zij haar omzet in de afgelopen vijf jaar weten te verdubbelen.

Projectsoftware

Ondanks de verdubbeling van haar omzet verzorgt moederbedrijf HIG Beheer de complete bedrijfsadministratie met hetzelfde aantal personeelsleden als voor de groei. HIG startte bijna een kwart eeuw geleden met de activiteiten en heeft zich ontwikkeld tot een hoogwaardig installatiebedrijf. Zeven jaar geleden besloot zij uit te zien naar andere softwarepakketten. De doelstelling was om de problematiek vanuit de bedrijfsprocessen aan te pakken. Daartoe wilde de directie een integrale oplossing, zonder al te veel maatwerk in de automatisering. De uiteindelijke keuze viel op de standaard oplossing AGP Projects voor de installatiebranche. Nu zijn de Beheersmaatschappij en haar vijf dochters met 4 kleindochters intensief gebruiker van nagenoeg alle modules van AGP Projects.

Nieuwe ERP Software

Door de verkoop in 1999 van een deel van het bedrijf kwam energie vrij om aan de weg te timmeren en ontstond ruimte voor groei. ”Niet alleen kwam het millenniumprobleem en de euro op ons af. Ook de toenmalige automatisering zou niet toereikend zijn voor de plannen die wij voor de toekomst hadden. Reden om de koppen bij elkaar te steken en ons te bezinnen op de aanschaf van nieuwe software”, vertelt directeur Klaas van der Bent. “Wij zochten een integrale oplossing voor ons bedrijf met verschillende disciplines.” HIG stelde een eisen- en wensenpakket op en zocht en vond een extern adviesbureau. Uit het door hen verrichte onderzoek kwamen uiteindelijk drie softwarebedrijven uit de bus die voldeden aan de door HIG gestelde blauwdruk. De bedrijven kregen cases om te laten zien wat zij voor het installatiebedrijf konden betekenen. Van der Bent: “De eerste keuze viel gelijk op AGP. Zij leken de meest passende IT-oplossing voor onze organisatie te hebben. Hun filosofie sloot goed aan op die van ons en met de contactpersonen klikte het meteen, daardoor werd een basis van vertrouwen gelegd.”

Resultaten

  • Ondanks verdubbeling omzet, hetzelfde aantal werknemers
  • AGP Projects een grote rol in succes gehad
  • Beheersmaatschappij en 4 dochterondernemingen gebruikers van AGP Projects

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Elke euro die het bedrijf binnenkomt én verlaat, kan door de directie worden gevolgd. HIG Telecommunicatie ging zonder procesonderbreking ‘live’ met logistiek, calculatie, project- en financiële administratie.

 

Verhuur

Previous

Van Overbeek Sanitair Verhuur

Next

Klant: Van Overbeek Sanitair Verhuur

Website: www.van-overbeek.nl

Verhuursoftware waar alles in zit

Van Overbeek Verhuur bv is zo’n organisatie waarvan iedereen wel eens een product heeft gebruikt, maar de bedrijfsnaam eigenlijk niet kent. Het is gespecialiseerd in het verhuren van mobiele sanitaire voorzieningen.

Daarbij moet je denken aan toiletwagens, toiletunits en wat ze zelf noemen: event units. Dat zijn units die ingezet kunnen worden bij grootschalige evenementen zoals Lowlands, Pinkpop, Graspop in België, Zwarte Cross, maar ook op evenementenlocaties zoals de Amsterdam ArenA, Gelredome, enzovoort. Maar Van Overbeek mocht ook de voorzieningen in de diverse asielzoekerscentra leveren.

Snel schakelen

Van Overbeek benadrukt de voordelen voor zijn bedrijf: “Wat ik eigenlijk het belangrijkste vind, is dat ik één pakket heb waar alles in zit. In nog veel organisaties werkt de boekhouding met één pakket, de offertes worden in Word gemaakt en de planning wordt in Excel gemaakt. Dat is dus niet handig.” Tot een bepaalde grootte van een organisatie kan het best werken. Maar bij groei komt op een gegeven moment een keerpunt. Van Overbeek: “Een organisatie heeft ook vaak groeistuipen. Als je bijvoorbeeld van 10 naar 20 man personeel gaat, dan moet de organisatie iets anders, strakker. Ga je dan naar de 40, 50, dan moet dat ook weer aangepast worden. En dat kan met AGP Rent heel goed, die aanpassingen. De personeelsmodule in AGP Rent gebruiken we in het seizoen heel intensief. We hebben een flexibele pool van 150, 200 mensen die we in kunnen zetten. Maar het grote voordeel van het systeem is de flexibiliteit die erin zit. We kunnen heel snel schakelen, het is snel geregeld. Het is ook goed om ddat dan inzichtelijk te hebben. Flexibiliteit is heel erg belangrijk. En in één oogopslag weten hoe het in elkaar zit. Overzicht, dat is een groot voordeel.”

Marges

Van Overbeek noemt nog een voordeel van AGP Rent: de margeberekening. “We hebben wel een orderbevestiging voor een bepaald bedrag, maar wat levert het op onder de streep? Nu hebben we het systeem gevuld: je weet wat iets kost, hoeveel onderhoud je eraan moet doen, wat de variabele kosten zijn, wat de kosten zijn per dag, enzovoort. Je hebt nu een veel beter beeld van het hele plaatje, en ook je nacalculatie. Als er voor een bepaald project 200 uren zijn gecalculeerd, en het zijn er uiteindelijk 400 geworden, hoe kan dat? Dat is wel een extreem voorbeeld, maar je kunt nu aan de voorkant zien wat het je aan de achterkant gaat opleveren. Dat is weer te danken aan het feit dat het één systeem is.” Met de software is er grip op de kosten.

Resultaten

  • Volledig digitaal werken
  • Grip op de kosten
  • Optimaal gebruikmaken van standaardsoftware

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

We hebben de keuze voor AGP Rent verhuur software gemaakt vanwege de planning en reservering van artikelen en het vastleggen van offertes in een systeem, zodat iedereen binnen onze organisatie hetzelfde doet en op dezelfde manier werkt.

 

Verpakkingen

Previous

Twepa Verpakkingen

Next

Klant: Twepa Verpakkingen

Website: twepaverpakking.nl

Op zoek naar nieuwe ERP software

Twepa is een echt familiebedrijf dat is opgericht in 1929 en in 2004 door de broers Coen en Rik Brinkman, de huidige eigenaren, is overgenomen van hun ooms en tantes. In 1990 is de Twentsche Dozencentrale als zusterorganisatie van Twepa opgericht. Hier vindt men een ruim assortiment kartonnen verpakkingen en verpakkingsmaterialen. Er liggen meer dan 2 miljoen dozen op voorraad in meer dan 750 verschillende maten.

De zoektocht naar nieuwe software heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Met hun vorige leverancier had Twepa een heel zakelijke verhouding, iets wat niet past bij hun eigen visie. Twepa wil een softwareleverancier waar ze mee kunnen sparren en samenwerken, een echte partner in plaats van alleen maar een leverancier. Met die gedachte begon de directie in januari 2014 haar zoektocht op het internet. Via een adviesbureau kwamen zij in contact met diverse softwareleveranciers.

De keuze

Intern werd er een projectgroep opgericht en een top 5 van softwareleveranciers gekozen. Uit deze top 5 werd een top 3 gekozen op basis van de eerste gesprekken. Behalve AGP zaten bij deze top 3 nog twee grotere softwareleveranciers. Aan de hand van bedrijfsbezoeken, werd er in eerste instantie toch gekozen voor één van de grote leveranciers. In de eerste maand ging het al mis. De wens van Twepa om een partner te vinden met wie ze gemakkelijk konden communiceren en prettig samenwerken, bleek met deze partij niet te gaan werken. Na enige strubbelingen heeft Twepa dan ook heel snel afscheid genomen van deze partij en in mei 2014 opnieuw contact gezocht met AGP.

Tevredenheid

De acceptatie van AGP Trade intern is groot. Dit komt omdat er goed gecommuniceerd wordt door AGP, verwachtingen goed worden gemanaged en er voldoende ondersteuning wordt geboden. Rik Brinkman vertelt: “De strippenkaart van AGP biedt ons echt een meerwaarde! Hiermee hebben we regelmatig een consultant over de vloer, kunnen we snel schakelen en aan het eind van de dag hebben we echt vooruitgang geboekt.”

Resultaten

  • Gestart met een zeer uitgebreid pakket
  • Acceptatie van AGP Trade intern is groot
  • Alle activiteiten administreren in het systeem
  • De informatie eruit halen die je nodig hebt.

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Je kunt al je activiteiten administreren in het systeem en de informatie eruit halen die je nodig hebt. AGP is een echte partner: duidelijke afspraken, eerlijk en open communiceren, geven en nemen, luisteren naar de klant. Een echte lange termijn relatie!

 

Projecten en installaties

Previous

Standard Fasel Keteltechniek

Next

Klant: Standard Fasel Keteltechniek

Website: standardfasel.nl

Er was direct een klik tussen beide bedrijven

Standard Fasel vertegenwoordigt een drietal bedrijven; Energy Services, Boiler Services en Manufactoring. De organisatie is vooraanstaand bij een optimale en snelle levering van reservedelen.

Energy Services voert continu onderhoudswerk uit aan installaties, Boiler Services houdt zich voornamelijk bezig met het onderhouden van cilindrische ketels en Manufactoring is het bedrijfsonderdeel dat zich voornamelijk bezig houdt met de projectmatige bouw van middelgrote stoomketelinstallaties. De landelijke dekking en inzetbaarheid van personeel en materiaal zorgen voor zekerheid en continuïteit van de productieprocessen van de klant.

Het selectietraject

Voor 2004 behoorde Standard Fasel tot een Duitse Holding: de Standard Kessel Groupe. In 2004 werd Standard Fasel te koop aangeboden, waarop het werd gekocht en gereorganiseerd door het bedrijf HTP. Omdat Standard Fasel geen onderdeel meer uitmaakte van de Kessel Groupe moest de toenmalige automatiseringsoplossing vervangen worden. Er werd een selectietraject gestart om tot een ERP systeem te komen dat volledig op project- en serviceondersteuning was gericht. De belangrijkste criteria voor het nieuwe pakket waren: prijs, dienstverlening, handelingssnelheid van de leverancier en uiteraard de mate waarop de software aansloot bij de bedrijfsprocessen van Standard Fasel.

Direct een klik

Na een grondige oriëntatie op de ERP markt werden vijf potentiële leveranciers uitgedaagd aan de hand van een case. “AGP kwam hierbij met haar oplossing AGP Projects zeer positief naar voren”, aldus Marcel Vrakking, Office Manager bij Standard Fasel. “Zij hadden écht werk gemaakt van de case die wij hen hadden toegestuurd en er was eigenlijk direct een klik tussen de medewerkers van beide bedrijven. Uiteraard voldeed ook de software aan alle technische eisen die door Standard Fasel waren opgesteld. AGP kwam bij ons over als een gedegen en gemoedelijke organisatie met een solide, functioneel en gebruiksvriendelijk ERP systeem dat geheel paste bij de organisatie van Standard Fasel. Hierdoor was de keuze al vrij snel gemaakt voor AGP Projects.”

Resultaten

  • Mobiel werken met AGP Projects
  • Factuurafhandeling met vier weken teruggebracht
  • Een elektronisch archief

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Facturen gaan nu digitaal en worden automatisch langs alle autorisatieposten geleid. De factuurafhandeling is hierdoor met gemiddeld vier weken teruggebracht.

 

Projecten en Installaties

Previous

Kuijpers Installatie en Projecten

Next

Klant: Kuijpers Installatie en Projecten

Website: kuijpers.nl

Een onafhankelijk en sterk familiebedrijf

Kennis van techniek is de basis. Maar slechts een deel van het verhaal van Kuijpers. De komst van centrale verwarming in huizen, elektrische verlichting, luchtbehandeling… Allemaal ontwikkelingen van de 20ste eeuw. Opgericht in 1921 was Kuijpers overal bij, maakte zich de technieken eigen en zorgde zo dat het met alle noviteiten meekon.

In de afgelopen jaren is Kuijpers behoorlijk gegroeid. Behalve de holding P.G. Kuijpers & Zonen B.V. in Helmond heeft Kuijpers twaalf bedrijven in zeven vestigingsplaatsen. Tegenwoordig verzorgt het installatiebedrijf gebouwgebonden installaties in de werktuigbouw, elektrotechniek en industriële installaties in de piping en procestechniek en het onderhouden daarvan. Daarnaast richt het zich op brand- en elektronische beveiliging, ICT/Data, koeltechniek, lichtreclame, elektromotoren.

Strategische keuzes

Voor een installatiebedrijf als Kuijpers is goede administratieve automatisering van groot belang. Het is een ondersteunend middel om te kunnen verbeteren binnen het bedrijf. Kuijpers Installaties is een van oorsprong technisch installatiebedrijf dat zich richtte op de discipline werktuigbouwkunde. Door duidelijke strategische keuzes te maken komt het bedrijf tegenwoordig in aanmerking voor grote werken. In vijf jaar tijd is Kuijpers Installaties tegen de economische recessie in gegroeid van 550 naar 800 mensen en is de omzet verdubbeld.

Uitstraling

Kuijpers is door AGP Projects beter gaan functioneren. Het geheel opnieuw ontwikkelde financiële administratiepakket werkt volgens Nan heel goed. Twee jaar geleden werd het geïnstalleerd en aan de administratie gekoppeld. Door de standaardisaties van procedures kan bijvoorbeeld ook een calculatie snel gemaakt worden. Nan: “Of je nu een aanbieding uit Arnhem of Helmond krijgt, de calculatie is hetzelfde. Je krijgt een uitstraling van eenheid naar de klant. Dat is wat de directie wil en onze klanten merken dat ook.”

Resultaten

  • Kuijpers is door AGP Projects beter gaan functioneren
  • Een unieke standaard werkwijze met een uniforme uitstraling

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Wij zijn een installatiebedrijf, geen softwarebedrijf. Het ERP systeem gaat niet voor ons werken, dat moeten wij zelf doen. Efficiency halen uit ICT en automatisering, daar zetten wij ons voor in.

- Kees Nan, Manager Informatisering

 

Units en tijdelijke huisvesting

Previous

Klein Units

Next

Klant: Klein Units

Website: kleinunits.nl

“AGP Rent ondersteunt ons tijdens het gehele verhuur- en verkoopproces.”

Klein Units is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de verkoop en verhuur van tijdelijke en semipermanente huisvesting en opslagmogelijkheden. De units kunnen worden ingezet voor tal van mogelijkheden zoals winkel-, opslag- en kantoorruimte of als tijdelijke woning. Is er geen standaardoplossing, dan zorgt het team van Klein Units voor de benodigde aanpassingen of een accommodatie op maat. Sinds 2007 werken zij naar tevredenheid met verhuur software van AGP.

Er werden drie leveranciers uitgenodigd voor het demonstreren van hun verhuur software. De keuze viel al snel op AGP Rent, het verhuurpakket van AGP Business Software, omdat de uitgebreide standaard alle wensen en behoeften van Klein Units kon invullen. Hanneke Klein vertelt: “Ondanks de steeds aanwezige ondersteuning van de consultants van AGP, heeft het bijna een jaar geduurd voordat we alles helemaal eigen hadden gemaakt. Het is toch wennen aan nieuw verhuur software met veel meer mogelijkheden dan voorheen.”

Verder uitbreiden

Klein Units breidde de afgelopen jaren het assortiment woonunits fors uit door de overname van Van Rijn wooncabines uit Harderwijk en Brouwer Units & Wagenbouw uit Nijkerk. Met de laatste overname zijn nu ook ontwikkeling en productie van nieuwe op maat vervaardigde units en bouwwagens toegevoegd aan de activiteiten van het bedrijf. Toen de tweede vestiging erbij kwam, werd de aanwezige AGP Rent omgeving aangepast aan de nieuwe bedrijfssituatie. Zo kwam er een extra bedrijfsadministratie voor Brouwer en middels synchronisatie tussen de verschillende locaties is er direct inzage in de beschikbare voorraden.

Ontwikkeling

Hanneke Klein: “Na bijna 10 jaar klant, ben ik nog steeds heel blij met de keuze voor verhuur software AGP Rent. De mensen van AGP zijn altijd bereid om dingen voor ons uit te zoeken en op te lossen en ook aan de helpdesk word ik altijd geholpen met mijn vraag. Het pakket doet precies wat het moet doen en ondersteunt ons tijdens het gehele verhuur- en verkoopproces. Ik zou er ook niet aan moeten denken om weer een nieuw systeem te moeten leren.” Gelukkig is dat ook niet nodig, want AGP blijft zich ook steeds ontwikkelen waardoor nieuwe functionaliteit altijd voor handen is. En daarmee kunnen de klanten van AGP ook in de toekomst blijven functioneren.

Resultaten

  • Eenvoudig omzetten huurcontract naar koop
  • Koppelingen
  • Automatische facturatie
  • Direct inzage in de beschikbare voorraden.

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

We kunnen het huurcontact zo omzetten in een opdracht tot koop. Simpel en snel, gewoon in hetzelfde pakket. De mensen van AGP zijn altijd bereid om dingen voor ons uit te zoeken en op te lossen. Na 10 jaar klant, ben ik nog steeds heel blij met de keuze voor AGP Rent.

- Hanneke Klein, Klein Units

 

Machines en gereedschap

Previous

Joh. Bosgra B.V.

Next

Klant: Joh. Bosgra B.V.

Website: www.bosgra.nl

Een bedrijf met kwaliteit en service

Joh. Bosgra bv is een toonaangevend en gevarieerd bedrijf, gevestigd in het noorden van ons land. Zij verlenen al 44 jaar hun diensten voor onder andere de landbouwmechanisatie, tuin en park en de ruitersport. Kwaliteit en service staan bij Joh. Bosgra bv hoog in het vaandel.

Johannes Bosgra begon 44 jaar geleden, samen met zijn vrouw Anneke Bosgra, het landbouwmechanisatiebedrijf. In 1974 verhuisde het bedrijf naar de huidige locatie aan de Rijksstraatweg in Hurdegaryp. In 2001 kwamen de vrouwen Bosgra, Anneke, en haar dochters Gretha en Ciska aan het roer van de organisatie te staan: een bijna unieke bedrijfsvoering in deze branche. De afgelopen 40 jaar is het bedrijf uitgegroeid met een zeer divers aanbod, bestaande uit vier poten: landbouwmechanisatie, tuin en park, ruitersport en trailers en aanhangwagens. In 2004 is er ingrijpend verbouwd en kregen de verschillende onderdelen van het bedrijf allemaal een plek onder één dak, compleet met een moderne werkplaats, uitgebreid magazijn en een showroom voor mechanisatie en trailers.

Selectietraject

Na een wel overwogen en uitgebreid selectietraject bleven er nog twee partijen over. “Ieder pakket had zijn voordelen, maar wat betreft functionaliteit sprongen er bij AGP Trade een paar voor ons belangrijke zaken uit. Onder andere de standaard koppelingen die zij al bieden met verschillende leveranciers, een goed relatiebeheer-systeem, barcodescanning en het eenvoudig kunnen raadplegen van de gehele machinehistorie, waren in onze ogen echt van toegevoegde waarde voor ons bedrijf”, verteld Ciska Bosgra. Na het referentiebezoek bij Perfors werd de keuze gemaakt voor AGP Trade.

Minder administratieve lasten

Toen het bedrijfspand eenmaal gereed was, startte Bosgra in 2006 met de zoektocht naar een nieuw softwaresysteem. Een bedrijf met een omvang als Bosgra, wil haar processen optimaal kunnen beheren. Administratie, inkoop en voorraadbeheer moeten optimaal ondersteund worden door een gedegen softwaresysteem, om zo de lasten te verlichten en efficiënt te kunnen werken. In diezelfde periode werd het eerste contact met AGP Business Software gelegd. Door verschillende oorzaken werd het selectietraject enkele keren uitgesteld, echter in 2010 werd de draad weer helemaal opgepakt. Het contact tussen Bosgra en AGP is altijd blijven bestaan en dus werd AGP opnieuw uitgenodigd bij Bosgra.

Resultaten

  • Standaard koppelingen met leveranciers
  • Grip op de kosten
  • Optimaal gebruikmaken van standaardsoftware

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Onder andere de standaard koppelingen die zij al bieden met verschillende leveranciers, een goed relatiebeheer-systeem, barcodescanning en het eenvoudig kunnen raadplegen van de gehele machinehistorie, waren in onze ogen echt van toegevoegde waarde voor ons bedrijf.

 

Installaties

Previous

ITR Installatietechniek

Next

Klant: ITR Installatietechniek

Website: itrinstallatietechniek.nl

Jarenlange relatie

ITR Groep, is een jong, modern en groeiend bedrijf, met op dit moment 46 gespecialiseerde medewerkers, werkzaam op het gebied van verwarmingsinstallaties, gas, water en riolering voor woningbouw en grote utiliteitsprojecten.

ITR biedt aan de particuliere opdrachtgever maatwerk als het gaat om installatietechniek in en om het huis en biedt aan de zakelijke markt totaaloplossingen op het gebied van technische installaties voor woningen, industriële gebouwen en bedrijfspanden. ITR ontwerpt, adviseert, installeert en draagt zorg voor onderhoud en beheer van deze installaties.

ITR Groep is al bijna 15 jaar klant. In 2001 kozen zij voor IJsselware wat later onderdeel werd van AGP Business Software. Tot 2001 werkte ze met een oud DOS-programma, dat uiteindelijk niet voldoende mogelijkheden bood voor de toekomst. In een schrijven van Uneto VNI lazen ze over IJsselware, later AGP Installware, en dat was het begin voor een jarenlange relatie.

Van bon naar factuur

Is de opdracht met de werkbon afgemeld, dan wordt deze direct omgezet naar een factuur voor betaling. Met één druk op de knop staat de factuur in de financiële administratie en wordt alles keurig verwerkt en inzichtelijk. Middels de module Documentbeheer kan, indien de klant dit wil, de digitale of gescande werkbon meegestuurd worden met de (verzamel)factuur.

Artikelbeheer

De module Artikelbeheer voorziet ITR van het geautomatiseerd inlezen van artikelbestanden van leveranciers, met de mogelijkheid tot het inlezen van een conditiebestand voor de kortingen die men ontvangt op bepaalde artikelen of artikelgroepen bij de desbetreffende leverancier. Ook heeft ITR een eigen assortiment gecreëerd, hierin zijn de door ITR meest gebruikte artikelen opgenomen. Het eigen assortiment wordt verder uitgebreid, zodra het voorraadbeheersysteem in werking treedt.

Resultaten

  • Werken met een digitale werkbon
  • Geautomatiseerd inlezen van artikelbestanden
  • Voorraadbeheersysteem voor optimaal voorraadbeheer
  • Efficiëntie verbeteren

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Je kunt mensen altijd bereiken en je krijgt altijd antwoord. Je mag ook meedenken in de ontwikkeling van de software. Zo kun je zelf meehelpen om het pakket te innoveren!

 

Badkamer en Keuken

Previous

Howdens Joinery

Next

Klant: Howdens Joinery

Website: www.howdens.com

Uitdagingen

Howdens is uitgegroeid tot de toonaangevende leverancier van keukens in het Verenigd Koninkrijk. Met meer dan 500 vestigingen verspreid over het land zijn de statistieken van een recent jaar indrukwekkend – ongeveer 4 miljoen keukenkasten, 2 miljoen kastdeurtjes en 400.000 complete keukens geleverd aan 200.000 bouwprofessionals. Het bedrijf heeft meer dan 5.000 werknemers in dienst werkzaam in fabricatie, inkoop, logistiek en de lokale vestigingen. Howdens is onderdeel van Galiform plc.

Howdens' verouderde systeem, hoewel zeer geschikt voor zijn tijd, was goed voorbij de ‘houdbaarheidsdatum’ en belemmerde verdere ontwikkeling. De organisatie had behoefte aan een modern systeem om toekomstige aanpassingen te kunnen doorvoeren die de groei zullen ondersteunen. Howdens erkende dat ze een groothandelsysteem nodig hadden – niet een stanaar EPOS systeem. Het moest de beste van zijn soort zijn en K8 kon de meerderheid van de behoeften leveren in de standaard. De implementatie van K8 was een substantieel project en op zijn hoogtepunt werd K8 uitgerold in 40 depots per week.

Resultaten

  • K8 heeft Howdens een platform geleverd voor ontwikkeling en groei
  • Voorraad zichtbaarheid verbeterd – hogere efficiëntie, toegenomen verkopen
  • Bevoorrading processen aanzienlijk verbeterd
  • Beter offertebeheer en conversie verkoopprocessen
  • Systeem heeft de flexibiliteit om de ondernemende bedrijfscultuur te behouden
  • Personeel ervaart aanzienlijke voordelen in vergelijking met vorige systeem

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download een brochure

//

K8 is geselecteerd vanwege de specifieke handelsfunctionaliteiten van het product en de hoge standaard van expertise van Kerridge Commercial Systems.

- David Hallet, Chief Information Officer

 

Distributeurs

Previous

FPS Distribution

Next

Klant: FPS Distribution

Website: www.fpsdistribution.com

Uitdagingen

Onderdelen distributeur, FPS, levert goederen aan 2.500 klanten, dagelijks tot 6 keer vanuit haar nationale distributiecentrum in Sheffield. Ongeveer 40.000 transacties stromen door het FPS bedrijf op een gemiddelde dag, het hebben van de juiste ERP-oplossing is dus cruciaal voor het succes van het bedrijf.

Verder dan de standaard

Met een gevestigde reputatie van uitstekende klantenservice, is FPS al meer dan 80 jaar actief in de distributie en groothandel en biedt een product portfolio dat onder andere de sectoren Automotive, Industrieel, Reizen, Recreatie en Retail omvat. In de afgelopen 20 jaar, heeft de technologie van KCS de doorstroom van de ‘levensader’ van FPS ondersteund – verzekerd dat 1.000 personeelsleden de volledige verwerking van alle transacties efficiënter en effectiever kunnen beheren, via het FPS netwerk en tussen de 22 filialen.

De KCS/FPS relatie staat al overeind sinds 1992

Ze hebben een evolutionair pad gevolgd langs de geavanceerde oplossingen van KCS, van Rev.7 tot aan K8. Het is een integraal onderdeel van de FPS strategie geweest om hun ERP-systeem up-to-date te houden, zodat het bedrijf het hoogste haalbare kan bereiken op het gebied van operationele efficiëntie en het blijven leveren van uitstekende klantenservice. In 2015, is FPS geüpgraded naar K8 Babbage, compleet met extra functies en voordelen, waaronder minder gebruiker exits, nieuwe gebruiker-toestemming faciliteiten en tabel-gedefinieerde functies.

Hoofd van IT-systemen bij FPS, Jonathan Eden, legt uit: "de transitie naar K8 Babbage betekent dat we van Oracle 'Red Stack' en de nieuwe upgrade architectuur kunnen profiteren - welke allebei belangrijk zijn voor ons als we vooruitgang van het systeem boeken. Op het gebied van applicatie functionaliteiten, verbeteringen zoals de retourafhandelingen blijken al gunstig voor ons bedrijf te werken.”

Gepland tot in de perfectie

Jonathan Eden wist dat om dit grote en complexe upgrade project succesvol af te ronden, een nauwe samenwerking met KCS een kritische succesfactor zou blijken, samen met sterke project sponsoring, voorbeeldig projectmanagement en goede interne communicatie.

“Het was noodzakelijk om onze collega’s binnen het netwerk volledig geïnformeerd te houden. Door iedereen te vertellen wat we deden – waarom, wanneer en hoe – hielp ons om de sterke betrokkenheid bij het project te handhaven."

Een soepele overgang

Na uitgebreid testen door zowel KCS als FPS, is K8 Babbage live gegaan in Februari 2015. Ondersteuning van IT-teams, boekhoudkundige- en supply chain medewerkers van beide bedrijven tijdens de go-live en de eerste week van gebruik, resulteerde in een goed geplande en succesvolle overgang. Jonathan Eden vat samen: “De operationele down time duurde slechts 6 uur en de zondag shift startte hun werkzaamheden direct met K8 Babbage.”

Het systeem ging toen naar de ‘Early Life Support’ fase, wat verzekerde dat problemen na de Go-Live effectief opgelost konden worden. “Sommige van onze gebruikers lieten weten dat dit de best geplande, gecommuniceerde en uitgevoerde upgrade tot die tijd was.”

‘Het licht aanhouden’

De levering van een hoog presterend, betrouwbaar systeem om klant tevredenheid en productiviteit was een belangrijke project doelstelling. Het team van FPS bedrijfssystemen behaalde ook de andere doelstellingen, hier onder viel de voorziening van uitstekende service aan alle belanghebbenden en het toevoegen van concrete waarde aan het bedrijf. "Upgraden naar K8 Babbage betekende niet alleen dat we op de juiste weg bleven voor het behalen van deze doelstellingen, het was ook ongetwijfeld de juiste strategie voor FPS. We zijn nu gepositioneerd om kleinere incrementele stappen met systeemupgrades te nemen – een efficiënter proces en met een verlaagd verander management proces."

"Met de betrokkenheid, inzet en fantastisch teamwerk van alle belanghebbenden, hebben we de uitdagingen aangepakt en het project succesvol voltooid", besluit Jonathan Eden.

The road ahead

In opvolging van de transitie naar K8 Babbage, heeft FPS nu hun eerste nieuwe functie gelanceerd – een kleine maar belangrijke stap die mogelijk is gemaakt door de nieuwe architectuur. Jonathan Eden is nu ook de mogelijkheden aan het verkennen om meerdere modules in gebruik te nemen inclusief KCS' Delivery Management, Datawarehousing, CRM en Business Intelligence om nog hogere operationele efficiëntie te realiseren.

Resultaten

  • Voorbeeldig projectmanagement
  • Nieuwe systeem architectuur
  • Soepele en naadloze overgang
  • Laatste nieuwigheden en functionaliteiten
  • Verbeterde retourprocedures
  • Bedrijfscontinuïteit vervuld
  • Efficiënter upgrade platform
  • Oracle ‘Red Stack’ voordelen
  • Gereduceerde change management risico’s
  • Snellere probleem oplossing

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download een brochure

//

Upgraden naar K8 Babbage was ongetwijfeld de juiste strategie – we hebben nu een efficiënt proces voor toekomstige upgrades.

- Jonathan Eden, Finance & IT Director, FPS

 

Huis & Tuin

Previous

Dersimo Vloeren

Next

Klant: Dersimo Vloeren

Website: dersimo.nl

Standaard en toch op maat

Sinds 1972 is Dersimo een echte groothandel die bestaat uit inkoop en verkoop van een breed assortiment aan vloeren. Bijna ieder soort vloer, zoals tapijt, linoleum, pvc en vinyl, kan geleverd worden.

Daarvoor hebben zij toonaangevende fabrikanten en merken geselecteerd. Dersimo houdt trends en ontwikkelingen op het gebied van vloeren continu in de gaten en past het aanbod hier steeds op aan. Dersimo is gevestigd in Maassluis. Hier bevindt zich het kantoor en het magazijn en over het land verspreid nog acht vertegenwoordigers met ieder zijn eigen regio.

AGP Trade is voor Dersimo uitgebreid met functionaliteit voor de textielbranche. Iedere uitbreiding die wordt geprogrammeerd, wordt ingebouwd in de standaard van AGP Trade. Hierdoor kunnen wij voldoen aan de wens van de klant en tegelijkertijd specifieke branchefunctionaliteit ontwikkelen. Bent u op zoek naar ERP software voor de textielbranche, dan bieden wij u een standaardoplossing op maat van uw bedrijf!

Een brancheproblematiek

In 2009 besloot Dersimo op zoek te gaan naar een nieuwe softwareleverancier. Hun toenmalige leverancier kon niet voldoende continuïteit en stabiliteit bieden voor de toekomst. Er zijn echter weinig softwarebedrijven gespecialiseerd in de problematiek van de textielbranche. Om die reden werd een extern adviesbureau ingeschakeld waarmee een longlist en uiteindelijk een shortlist werd samengesteld. Eind 2009 ontving AGP Business Software de opdracht voor een vooronderzoek.

Goede voorbereiding

De heer Leo Vellekoop, Controller bij Dersimo: “Een belangrijk onderdeel van de implementatie was de migratie. We hebben veel tijd gestoken in het voorbereiden en testen van de conversie van de aanwezige gegevens.” In november werd begonnen met het opleiden van de keyusers. Ter ondersteuning van de opleiding, werd een testadministratie ingericht waarmee de keyusers en gebruikers konden oefenen. Hier werd enthousiast gebruik van gemaakt, waardoor men in een korte tijd goed leerde werken met AGP Trade. Door het oefenen met deze testadministratie werd ook snel duidelijk waar de inrichting van het systeem nog aanpassing nodig had. “We hebben, samen met AGP, de overgang heel goed voorbereid. Onze klanten hebben hierdoor van de live gang van 1 januari niet of nauwelijks iets gemerkt”, aldus de heer Leo Vellekoop.

Resultaten

  • Livegang nauwelijks gemerkt door klanten
  • Gebruikers merken de efficiency van het pakket
  • Gebruikmaken van barcodescanning

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Een belangrijk onderdeel van de implementatie was de migratie. We hebben, samen met AGP, de overgang heel goed voorbereid. Onze klanten hebben hierdoor van de live gang van 1 januari niet of nauwelijks iets gemerkt.

 

Horeca en catering

Previous

Arma Horecaverhuur

Next

Klant: Arma Horecaverhuur

Website: Armahorecaverhuur.nl

Persoonlijke relatie met AGP

Arma Horecaverhuur, gevestigd in Arnhem, richt zich op de zakelijke markt in Nederland. Ruim 30 betrokken medewerkers zijn dagelijks in de weer opdrachtgevers tevreden te stellen, waarbij AGP Rent hen feilloos ondersteunt in de dagelijkse processen.

Begin vorige eeuw verhuurde de overgrootvader van de huidige directeur/eigenaar Marc Sanders marktkramen. De opa van Marc Sanders zette ‘Sanders Verhuur’ voort en breidde het bedrijf verder uit. In 1978 veranderde de vader van Marc Sanders de bedrijfsnaam in Arma Verhuur. In 2005 nam Marc Sanders het stokje over van zijn vader.

Al sinds 1986 is Arma horecaverhuur een trouwe klant. In eerste instantie werkten zij met een maatwerkoplossing en in 2002 startte zij een selectietraject naar nieuwe software. De keuze viel op de standaardoplossing AGP Rent voor de verhuurbranche. Door een nauwe samenwerking tussen Arma en AGP werd deze standaardoplossing verder ontwikkeld met de input van Arma en de maatwerkoplossing waar zij mee werkten. In 2006 maakten zij de definitieve overstap naar AGP Rent.

Arma Horecaverhuur, gevestigd in Arnhem, richt zich op de zakelijke markt in Nederland. Ruim 30 betrokken medewerkers zijn dagelijks in de weer opdrachtgevers tevreden te stellen, waarbij AGP Rent hen feilloos ondersteunt in de dagelijkse processen. “Doordat je al zoveel jaar met elkaar samenwerkt, is de relatie tussen Arma en AGP heel goed te noemen. Je kunt de dingen gewoon zeggen zoals je ze wilt zeggen”, aldus Marc Sanders. “En wat ik belangrijk vind, is dat zaken serieus bij de hoorns worden gepakt. Ik ben erg tevreden over AGP als leverancier”.

Van order naar magazijn

Bij Arma werkt men met artikelcomponenten en artikelsamenstellingen, dat wil zeggen dat alle onderdelen van een artikel als component bekend zijn. Wanneer een offerte of contract wordt gemaakt, wordt direct de voorraad gecontroleerd op componentniveau. Door direct inzicht in de voorraad, weet men aan de voorkant al of er voldoende voorraad is of dat er tekorten gaan ontstaan. Deze tekorten moeten aan de voorkant al worden opgelost. De order moet volledig zijn om naar het magazijn te gaan, zodat het magazijn alleen maar de order hoeft te pikken. Door voorraadproblemen vooraf te voorkomen, wordt in het magazijn enorm veel tijd bespaard.

Resultaten

  • Direct inzicht in de voorraad
  • Veel tijdsbesparing in het magazijn
  • Gemak voor de chauffeur
  • Administratie heeft altijd met één druk op de knop inzicht in de contracten

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Lees het hele artikel hier.

//

Op ieder moment weet ik wat de financiële situatie van mijn bedrijf is. Dat is de kracht van een geïntegreerde financiële administratie. In AGP Rent zijn de rechten en procedures volledig afgestemd op de interne afspraken, zodat er bij de levering aan de klant niets mis kan gaan.

- Marc Sanders, Directeur Arma Verhuur

 

Sanitair en Installatie

Previous

William Wilson

Next

Klant: William Wilson

Website: www.williamwilson.co.uk

Uitdagingen

Opgericht in 1900, is William Wilson, onderdeel van Wolseley UK, een van de grootste leveranciers van sanitair, verwarming en badkamerproducten in Schotland. Met meer dan 250 medewerkers in dienst en 22 filialen, levert het bedrijf aan lokale en regionale loodgieters en cv installateurs, grote landelijke bedrijven alsmede zelfstandige badkamer Retail klanten. William Wilson is al klant van Kerridge Commercial Systems sinds 2000.

Kritisch kijkend naar de toekomstige vorm van het bedrijf, herkende William Wilson het toenemende belang van online faciliteiten. Ongeacht het feit dat het nog geen kritische vereiste was, er was een duidelijke behoefte om klanten een mogelijkheid te bieden om online te handelen als geschikt alternatief naast het gerenommeerde en groeiende filiaalnetwerk. Het bedrijf heeft naar een aantal softwareproducenten gekeken en koos de Web Builder van Kerridge Commercial Systems als het juiste platform voor haar B2B klanten.

Naast de ontwikkeling van het handelsplatform van William Wilson om meer faciliteiten aan de klanten te bieden, vereiste het project ook extra programmeer werkzaamheden – uitgevoerd door Kerridge Commercial Systems. Specifiek: om klanten te laten kopen bij het door hun gekozen filiaal – er is geen centraal distributie magazijn.

Bij de voorbereiding van Web Builder – met 15.000 regel items om te uploaden voorafgaand aan lancering – heeft William Wilson veel waarde gehecht aan de mogelijkheden van de applicatie om te kunnen omgaan met uitgebreide productinformatie. Dit betekende dat het bedrijf nu in staat is om haar goed geïnformeerde klanten te voorzien van detail niveaus die ten minste gelijk zijn aan de informatie geboden door de fabrikanten.

Voorafgaand aan de lancering in September 2014, heeft het bedrijf handelsklanten de mogelijkheid geboden om de nieuwe online faciliteiten te testen – de feedback was zeer positief. Voor de toekomst wordt de noodzaak nu aangepakt om een volledig responsive mobiele site te bieden – klanten zijn eerder geneigd om een tablet of smartphone te gebruiken voor orderplaatsing. Het personeel van William Wilson heeft heel hard gewerkt om ervoor te zorgen dat hun nieuwe online trading tool succesvol zou zijn vanaf het begin. Ze zijn terecht trots op dat wat ze hebben bereikt en geleidelijk waarderen steeds meer klanten de voordelen van online bestellen.

Resultaten

  • Gemakkelijker voor klanten om te handelen
  • Real time voorraad details
  • Order kunnen worden geplaatst voor items die niet op voorraad zijn
  • Content van hoge kwaliteit
  • Toegang tot basis account informatie
  • Integratie met back office systemen
  • Uitbreiding van bestaande filiaal diensten
  • Focus op klanteisen en benodigdheden
  • Klaar voor de toekomst

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download een brochure

//

Ons geïntegreerde online handelssysteem maakt het gemakkelijk en handig voor onze klanten om zaken met ons te doen.

- Michael Wilson, Commercieel Directeur

 

 

ERP software voor je handelsbedrijf

Handelssoftware

Alle modules binnen ons ERP systeem zijn ontwikkeld voor de handel en ondersteunen je bij jouw belangrijkste taken als inkoopmanagement, voorraadbeheer, verkoop en service.

Regionale Websites:
Nederland | België | Zuid Afrika | Kenia | VK, Hoofdkantoor | Ierland | VS en Canada | Australië