Andrew Wilkinson over 3 meest belangrijke kosten tijdens het VC event

Op donderdag 20 oktober waren wij als partner aanwezig tijdens het Value Chain event: the future of Business Software Innovations in het Crowne Plaza Antwerpen. Tijdens een parallelle sessie binnen de groothandel en distributie stream hebben wij ingezoomd op de Kosten van Voorraad, Transport en Personeel.

Speciaal voor deze presentatie kwam Andrew Wilkinson, European Sales Director, naar Antwerpen om het belang, de uitdagingen en de verlaging van deze kosten met het publiek te delen. Dit zijn immers alledaagse kosten waar iedere ondernemer met een handelsbedrijf mee moet leren ‘jongleren’.

De kosten van voorraad kunnen oplopen doordat kapitaal vast zit in de voorraad, voorraad verouderd is, magazijnkosten te hoog zijn of simpelweg omdat u de verkeerde artikelen op voorraad heeft. Transportkosten kunnen u hoofdpijn bezorgen door inefficiënte ritplanning, te hoge kosten per manifest, verkeerde planning van de lading en de constante klantverwachting waar u aan moet voldoen. De derde kostenpost is die van personeel: er is gebrek aan de juiste middelen om taken efficiënt uit te voeren, personeel wordt inefficiënt ingezet verspreid over het bedrijf en ook gedrag speelt hierbij een belangrijk rol. Mensen onderhandelen voorwaarden onnauwkeurig.

Aansluitend presenteerde Mark Verheijen, van Brentjens Bouwproducten, de voordelen die zij ervaren van Forecasting binnen K8. Deze functionaliteit stelt onze klanten in staat om automatische bestellingen te genereren op basis van historische vraag en variabele formules. De voordelen zijn kort samen te vatten:

  • Efficiëntie in de voorraad, minder foute bestellingen
  • Kostenbeheersing door lagere voorraad
  • Juiste niveaus om aan vraag te voldoen
  • Betere inkoopvoorwaarden, door regelmatig bestellen

Wilt u meer weten over hoe K8 u helpt deze kosten in balans te krijgen en te houden? Neem dan contact met ons op.

“Jongleren met deze kosten kan moeilijk zijn, tenzij u nauwkeurig en tijdig inzicht heeft om ze te analyseren en te reageren om ze onder controle te houden!”


 

AGP Business Software verder onder naam Kerridge Commercial Systems

Read more.

AGP Business Software, leverancier van ERP-software voor diverse branches, gaat vanaf december 2018 verder onder de vlag van Kerridge Commercial Systems.