Skip to content
 
Nieuws

Libby Koehn

Kerridge Commercial Systems (KCS) heeft aangekondigd dat Libby Koehn is benoemd tot Chief Product Officer (CPO) op het hoofdkantoor in Hungerford. De uitgebreide ervaring van Koehn op alle gebieden van softwareontwikkeling en haar gedrevenheid om productgroei en -visie vorm te geven, zal de klantenkring goed van pas komen, aangezien zij zich richt op de vooruitstrevende productstrategie.

Koehn is een ondernemende leider met meer dan 20 jaar ervaring in uitvoerende functies op het gebied van leidinggeven aan softwareproductbeheer, strategie, marketing en ontwikkeling bij verschillende softwarebedrijven in het VK en de VS. Koehn komt naar KCS vanuit haar meest recente functie als Chief Product Officer bij Brady PLC. Daarvoor was ze Product Vice President van de Enterprise-softwareoplossingen bij Sage. Als vooruitstrevende software Product Leader heeft ze een indrukwekkend track record opgebouwd in het beheren van productontwerp, technische innovatie en levering van grote, multidimensionale initiatieven die gebruikmaken van Cloud innovatie, big data, iOT, machine learning, aritifical intelligentie en meer. Haar expertise omvat het begrijpen van en werken met complexe IT-concepten en -systemen en de commerciële drijfveren die essentieel zijn voor het creëren van baanbrekend omnichannel (enterprise, web, mobiel) B2B-aanbod. Haar sterke uitvoeringsgerichte aanpak is een welkome aanvulling in de KCS groep en producten.

Naast haar uitgebreide ervaring in de bedrijfssoftware-industrie, behaalde Koehn diploma's in geschiedenis, politieke wetenschappen, verpleegkunde, liberale studies en bedrijfskunde. Ze voelt zich verbonden met de menselijke kant van productontwikkeling en processen door haar werk en haalt veel plezier uit het delen van haar kennis bij zowel startende als internationale bedrijven. Toen haar werd gevraagd naar haar nieuwe rol, merkte Koehn op: “Als software product persoon ben ik extreem gepassioneerd in het bouwen van innovatieve en flexibele technische oplossingen die echte problemen oplossen en klanten in staat stellen hun middelen, activiteiten en productiviteit te plannen, coördineren en beter te beheren. Ik kijk er naar uit om lid te worden van het uitstekende team van KCS, een bedrijf dat echt wereldwijde groeiambities heeft en een ontzagwekkende toewijding heeft om aan de behoeften van klanten te voldoen door uitstekende producten en diensten te leveren. ”David Liddle, KCS President of Research and Development, zei: “Terwijl we ons bedrijf laten groeien en onze productportfolio uitbreiden, is het belangrijk dat we ons richten op de langetermijnplanning van onze wereldwijde producten en zorgen voor een sterk leiderschap binnen R&D en door de hele onderneming heen. De expertise van Koehn zal het meest waardevol zijn voor onze evoluerende productstrategie binnen de groep.”

MAM Software

Blue Bell, PA and Hungerford, UK, September 3, 2019 – MAM Software Group, Inc. (NASDAQ Capital Market: MAMS) (“MAM Software” or “MAM”), a leading global provider of on-premise and cloud-based business management solutions for the automotive parts, tire and vertical distribution industries, today announced that it has entered into a definitive agreement under which it will be acquired by Kerridge Commercial Systems (KCS), which provides software, services and support to deliver fully integrated trading and business management solutions to trade, wholesale, manufacturing and distribution customers across the world, in an all-cash transaction valued at approximately $154.2 million. Under the terms of the agreement, MAM stockholders will receive $12.12 per share in cash for each common share of MAM, which represents a 14% premium over the closing price on August 30, 2019 and a 38% premium over the prior 90-day average of $8.80 per share.

“This all-cash transaction provides MAM Software’s stockholders with a premium over the pre-announcement market price of their shares, and we believe it will allow our team to increase our focus on long-term success that will benefit customers, employees and partners. Together with KCS, we can offer a broader portfolio of solutions to our customers globally,” said Mike Jamieson, MAM Software CEO. “We have long believed that a partnership between MAM Software and KCS would create a range of significant strategic opportunities,” said Ian Bendelow, CEO of Kerridge Commercial Systems. “MAM has significant traction in the automotive aftermarket sector that augments our solution offering, and this combination also will expand our U.S. market presence. We look forward to joining with the MAM team as we invest further in the business to accelerate MAM Software’s growth and bring greater value to its customer base.” Following an extensive review of strategic alternatives and a thorough process, MAM’s Board of Directors have unanimously approved the proposed transaction. Following the execution of the merger agreement, stockholders of MAM representing more than 50% of MAM’s outstanding shares delivered a written consent approving the transaction and no other approval of MAM’s Board of Directors or stockholders is required to complete the transaction. The transaction, which is expected to close in or prior to the fourth quarter of 2019, is subject to certain customary closing conditions. A copy of the definitive agreement will be made available at MAM’s website at www.mamsoftware.com. Mirus Capital Advisors and Sullivan & Worcester LLP are serving as MAM’s financial and legal advisors, respectively, for this transaction. Kirkland & Ellis LLP is serving as KCS's legal advisor.

About MAM Software Group, Inc.

MAM Software is a leading global provider of cloud-based business and on-premise management solutions for the auto parts, tire and vertical distribution industries. The company provides a portfolio of innovative software (SaaS and packaged), data (DaaS), and integration (iPaaS) services that enable businesses to intelligently manage core business processes, control costs and generate new profit opportunities. MAM's integrated platforms provide a wealth of rich functionality including: point-of-sale, inventory, purchasing, reporting, data and e-commerce. Wholesale, retail and installer business across North America, the U.K. and Ireland rely on MAM solutions, backed by dedicated teams of experienced service and support professionals. For further information, please visit www.mamsoftware.com.

About Kerridge Commercial Systems

Kerridge Commercial Systems (KCS) provides specialist software, services and support to deliver fully integrated trading and business management solutions to distributive trades customers, large and small – wherever they are in the world. With our heritage in distributive trades, our technical experts are thought leaders in trading and management technology, and our innovative and flexible approach ensures our customers partner with us for the long-term. Our mission is simple: to design and deliver high performance, integrated ERP solutions that enable our distributive trade customers to source effectively, stock efficiently, sell profitably and service competitively. For further information, please visit www.kerridgecs.com.

Forward Looking Statements

This communication contains forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended, that are based on beliefs and assumptions of MAM’s management and on information currently available to MAM’s management and that are intended to be covered by the “safe harbor” created by those sections. Forward-looking statements include information concerning MAM’s possible or assumed future results of operations, business strategies, financing plans, competitive position, industry environment, potential growth opportunities, potential market opportunities, the successful closing of this transaction, effects of the transaction, operations as a private company and the location of its headquarters and the effects of competition. Forward-looking statements consist of all statements that are not historical facts and can be identified by terms such as “accelerates,” “anticipates,” “believes,” “could,” “seeks,” “estimates,” “expects,” “intends,” “may,” “plans,” “potential,” “predicts,” “projects,” “should,” “will,” “would” or similar expressions and the negatives of those terms. Forward-looking statements involve inherent risks and uncertainties which could cause actual results to differ materially from those in the forward-looking statements, as a result of various factors including, without limitation, (1) the occurrence of any event, change or other circumstance that could give rise to the termination of the merger agreement; (2) the possibility that the consummation of the proposed acquisition described in this communication does not occur or is delayed, either due to the failure of closing conditions or other reasons; (3) the risk that the proposed acquisition disrupts current plans and operations or increases operating costs and the potential difficulties in customer loss and employee retention as a result of the announcement and consummation of such acquisition; (4) the outcome of any legal proceedings that may be instituted against MAM, KCS or others following announcement of the merger agreement and transactions contemplated therein; and (5) those risks and uncertainties described in the Risk Factors and in Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations sections of MAM’s most recently filed Annual Report on Form 10-K and MAM’s subsequently filed Quarterly Reports on Form 10-Q. MAM urges you to consider those risks and uncertainties in evaluating its forward-looking statements. Given these uncertainties, you should not place undue reliance on these forward-looking statements. MAM does not undertake any obligation to update or revise publicly any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, except as may be required by law.

Additional Information and Where to Find It

In connection with the proposed merger, MAM intends to file relevant materials with the Securities and Exchange Commission (the "SEC"), including a preliminary information statement on Schedule 14C. Following the filing of the definitive information statement with the SEC, the Company will mail the definitive information statement to all MAM stockholders. You may obtain copies of all documents filed by MAM with the SEC regarding this transaction, free of charge, at the SEC’s website, www.sec.gov or from MAM’s website at www.mamsoftware.com.

Contact:

MAM Software

Brian H. Callahan
Chief Financial Officer
610-336-9045 ext. 240

Kerridge Commercial Systems

Todd Fogarty
Kekst CNC
212 521 4854
todd.fogarty@kekstcnc.com

Knowledge Base

Nu beschikbaar

Onze knowledge base is beschikbaar voor alle K8 gebruikers met toegang tot support.kerridgecs.com

  • Meer dan 600 artikelen beschikbaar
  • Beschikbaar 24/7, 365 dagen per jaar
  • Handige tool voor gebruikers

Onze experts voegen telkens nuttige informatie en 'how to ...' artikelen toe en zullen dit blijven doen. De optie: "Zoek Knowledge-artikelen voor hulp" is nu ook beschikbaar. Typ gewoon een paar trefwoorden, klik op 'Go' en de relevante artikelen zijn beschikbaar. Ga voor meer informatie naar het klantenportaal support.kerridgecs.com of neem contact met ons op.

K8 voor hout

Maak kennis met Olav Hijkoop, één van onze consultants, die gespecialiseerd is in de houtbranche dankzij zijn ervaring in deze sector. Olav kent de dagelijkse processen binnen een houthandel en de behoeften en wensen van onze klanten en de markt. Hij weet deze vertaalslag te maken naar de mogelijkheden van onze ERP oplossing K8 voor handelsbedrijven.

Olav: “K8 is een fantastisch product voor de houthandel, omdat het alles verwerkt en beheert wat een houtbedrijf doet: deelproductie, werkorders, bulk inkopen, rapporteren, bewerkingen voor en verkoop aan handelaren of eindgebruikers.” Olav gelooft dat voor houthandels de belangrijkste wens is dat hun software een volledig overzicht geeft van hun voorraad en bijdraagt aan verhoogde productiviteit. Hij vervolgde: “Toen één van onze houtklanten K8 voor het eerst installeerde, konden ze zien waar de knelpunten in hun processen lagen. Dankzij de verbeteringen die ze konden maken, hebben ze een tweede productielijn kunnen introduceren en de omzet kunnen verhogen.”

Voor bedrijven die partijen en bundels hout ontvangen, heeft K8 de optie om deze als lots en pakken te beheren en het product te volgen wanneer het wordt gesplitst in kleinere pakketten of langs verschillende interne of externe bewerkingen gaat. K8 kan gefaseerde werkorders beheren en job cards maken en rapporteren over elke bewerkingsfase. Het systeem is ook ontworpen om de kosten van het instellen van een machine, de bewerkingen en beheer van aflopers vast te leggen. Ook houdt K8 de integriteit van de chain of custody langs de hele supply chain bij en is het eenvoudig om rapporten te produceren voor inspecteurs om te laten zien waar het hout is of waarin het is verwerkt. Olav voegde hieraan toe: “Volledige zichtbaarheid van uw voorraad is ook wat gebruikers de mogelijkheid biedt om klanten vertrouwen te geven in u als leverancier.”

Het hele interview lezen?

Lees het hele interview

InspHire breidt uit

inspHire Limited is verheugd de overname van haar reseller Elev8 Australia Pty Ltd aan te kondigen.

inspHire heeft de bekroonde verhuuroplossingen de afgelopen 12 jaar via  haar plaatselijke reseller geleverd en is nu van plan om klanten rechtstreeks te bedienen. Het richt zich op een aantal kernmarkten, waaronder fabrieksinstallaties, bouwvoertuigen en elektrisch aangedreven steigers, olie- en gasapparatuur, draagbare toiletten, audiovisuele, - en medische apparatuur.

inspHire levert al een aantal jaar software-oplossingen aan de verhuursector en is actief in Europa, Noord-Amerika en Afrika, waarmee ze ondersteuning biedt aan meer dan 1200 bedrijven in meer dan 30 landen. Het maakt deel uit van de Kerridge Commercial Systems Group, die software levert aan 15.000 klanten over de hele wereld. Zij biedt end-to-end ERP-oplossingen, inclusief verhuur, supply chain management, financieel management, CRM, warehouse management, transportmanagement, business intelligentie en ePOS-oplossingen voor de distributie- en productiemarkten.

Sprekend over de overname zei Graham Dobbs, CEO van inspHire: "Dit is een geweldige kans om onze strategie te versnellen. We kijken ernaar uit om met klanten in heel Australië en Azië samen te werken om hun behoeften beter te voldoen. Het is een spannende tijd voor inspHire om zich in Australië te vestigen en om lokaal nauw samen te werken met onze klanten. Ik ben ook heel blij om onze nieuwe Australische collega's bij de groep te verwelkomen. Ze zijn een zeer toegewijd, goed geïnformeerd en ervaren team en een geweldige aanvulling op het inspHire-team. Het uitbreiden van onze activiteiten in de Australische en Aziatische markten is een belangrijk onderdeel van onze wereldwijde strategie. Het nieuwe kantoor in Australië brengt het aantal inspHire-kantoren wereldwijd op 4; het Verenigd Koninkrijk, Nederland en de Verenigde Staten. Nu met het wereldwijde bereik en de steun van Kerridge Commercial Systems Group zijn we beter gepositioneerd om de groei van inspHire voort te zetten en onze klanten over de hele wereld te bedienen."

AGP Business Software verder als KCS

Sliedrecht, 5 december 2018 – AGP Business Software, leverancier van ERP-software voor diverse branches, gaat vanaf december 2018 verder onder de vlag van Kerridge Commercial Systems, leverancier van geavanceerde, volledig geïntegreerde bedrijfsoplossingen voor bedrijven actief op het gebied van groothandel, verhuur, projecten en installatie.

De rebranding is een volgende stap na de overname van AGP door Kerridge Commercial Systems in januari 2018.

AGP Business Software houdt zich al sinds 1977 bezig met het automatiseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen door middel van handels-, installatie-, project- en verhuursoftware. Het bedrijf heeft een vestiging in Capelle aan den IJssel en het hoofdkantoor staat in Veghel. Kerridge Commercial Systems is gevestigd in Sliedrecht. Na de rebranding zullen de drie locaties officieel verdergaan als één bedrijf en één team met een portfolio van meerdere oplossingen voor de handel- en distributie-, verhuur-, projecten- en installatiesector.

Breder portfolio aan oplossingen

Het huidige productportfolio van AGP Business Software zal prominent binnen de markt beschikbaar blijven. Danny Scheffers, Unit Manager bij AGP Business Software Capelle aan den IJssel: “Onze locatie in Capelle aan den IJssel zal zich blijven bezighouden met oplossingen specifiek gericht op de installatiebranche. Ook de service en werkwijze blijven hetzelfde. Wel biedt de rebranding mogelijkheden om klanten van een nog breder portfolio aan oplossingen te voorzien. Daarnaast zijn we bezig om ons huidige oplossingenpakket te vernieuwen, om klanten nog beter te ondersteunen.”

Rutger Scherpenhuysen, Sales Manager bij AGP Business Software Veghel: “Met de overname van AGP door Kerridge Commercial Systems maken we deel uit van een sterke, wereldwijde organisatie. We zijn gegroeid van een organisatie met zestig man naar een organisatie met ruim 850 werknemers. Dat betekende een stroomversnelling qua innovatie in techniek en ICT-oplossingen. We kunnen nu nog sneller anticiperen op de wensen van klanten en de markt. Ook door de uitbreiding van onze beschikbare expertise en ons productportfolio zijn we in staat om klanten nog beter te bedienen. We kijken ernaar uit om met ons team door te gaan onder de naam Kerridge Commercial Systems.”

Neem voor meer informatie contact op met:

Kerridge Commercial Systems
Ramona de Jong
T +31 (0)184 679 406
E Ramona.de.Jong@kerridgecs.com

Fred Loos

“Ik ben vereerd te zijn benaderd voor de functie van Managing Director Benelux en kijk ernaar uit mijn steentje bij te dragen aan de verdere groei van Kerridge Commercial Systems in de Benelux.”

Fred Loos, Managing Director Benelux, Kerridge Commercial Systems

Kerridge Commercial Systems, leverancier van geavanceerde, volledig geïntegreerde bedrijfsoplossingen voor handelsbedrijven, groothandel en distributie, heeft Fred Loos (1962) per 1 juli 2018 benoemd tot Managing Director Benelux. Fred Loos brengt 34 jaar ervaring in IT en financieel-logistieke systemen met zich mee en neemt de rol over van Ian Bendelow, CEO van de KCS Group. In zijn functie zal Fred Loos leidinggeven aan de dagelijkse operatie van zowel Kerridge Commercial Systems in Sliedrecht als het recent overgenomen AGP Business Software in Veghel en Capelle aan den IJssel. Ook speelt hij een belangrijke rol bij het verenigen van beide bedrijven en het optimaliseren van de samenwerking.

Vóór zijn aanstelling bij Kerridge Commercial Systems was Fred Loos werkzaam als General Manager SME bij een gerenommeerd softwarebedrijf, waar hij verantwoordelijk was voor de mkb-markt in Nederland en België. Gedurende zijn carrière deed hij uitgebreide ervaring op in de richting van IT en management, door middel van diverse (leidinggevende) functies, opleidingen en cursussen.

Fred Loos: “Ik ben vereerd te zijn benaderd voor de functie van Managing Director Benelux en kijk ernaar uit mijn steentje bij te dragen aan de verdere groei van Kerridge Commercial Systems in de Benelux. Begin 2018 nam het bedrijf AGP Business Software over. Een bedrijf overnemen is één ding, van verschillende bedrijven één maken is een tweede. Ik kan niet wachten om met de verschillende entiteiten samen te werken om een succesvol geheel te creëren over meerdere locaties, en ben zeer gemotiveerd om nieuwe kansen voor uitbreiding te spotten.”

Lees het hele artikel hier.

Sunday Times HSBC International Track 200

We zijn verheugd om aan te kondigen dat Kerridge Commercial Systems (KCS) genoteerd staat als nummer 37 in de Sunday Times HSBC International Track 200, een ranglijst die de top 200 van private bedrijven in het middensegment van Groot-Brittannië, gerangschikt in volgorde van de snelst groeiende overzeese verkoop.

De ranglijst wordt opgesteld door Fast Track, een firma uit Oxford die de best presterende particuliere bedrijven van Groot-Brittannië onderzoekt en rangschikt. Bij het onderzoeken van de bedrijven, vond Fast Track ook dat de VS het meest populaire land is voor buitenlandse verkoop, waarbij 118 van de 200 bedrijven het als een belangrijke markt beschouwen. Het is ook de beste keuze voor toekomstige groei, met meer dan de helft van de bedrijven (107) die van plan zijn om daar uit te breiden.

Fast Track geloofde ook dat de ranglijst de veerkracht toont van de Britse exporteurs in het middensegment. Ondanks de onzekerheid als gevolg van de lopende Brexit-onderhandelingen, is hun gecombineerde internationale omzet in de afgelopen twee jaar met gemiddeld 62% per jaar gegroeid tot een totaal van £ 10,1 miljard, het hoogste groeipercentage gemeten in de enquête sinds 2013.

The Sunday Times meldde dat het een ander teken van vertrouwen was dat 60 van de beursgenoteerde bedrijven ervoor hadden gekozen overzeese bedrijven over te nemen om hun groei te versnellen – ten opzichte van 46 vorig jaar. De zes strategische overnames die KCS onlangs in Europa, de VS en Zuid-Afrika heeft doorgevoerd, hebben duidelijk bijgedragen aan onze internationale omzet van £ 24 miljoen in 2017.

De volledige ranglijst werd gepubliceerd als een supplement van acht pagina's met het zakelijke gedeelte van The Sunday Times op 10 juni, zowel in gedrukte vorm als in de digitale editie en op: www.fasttrack.co.uk/company_profile/kerridge-commercial-systems/

Van Houwelingen Hout

Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel BV is de haast enig overgebleven onafhankelijke groothandel in bouwmaterialen in het noorden van het land. Niet gelieerd aan een specifiek merk of een specifieke bouwpartner, maar gewoon opererend vanuit de eigen ervaring en kennis in deze branche.

Twee gekoppelde softwareapplicaties, een boekhoudpakket en een orderverwerkingsapplicatie, moesten plaats maken voor K8 Babbage van Kerridge Commercial Systems. Binnen het bedrijf wordt inmiddels een jaar gewerkt met de ERPoplossing van KCS.

Lees het hele artikel hier.

AGP

29 januari 2018

Kerridge Commercial Systems (KCS), een wereldwijde leverancier van software oplossingen aan de retail, groothandel en distributiemarkt, heeft een overeenkomst bereikt over de overname van AGP, gevestigd in Veghel.

KCS, met een hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk, biedt al software aan 14.000 klanten wereldwijd, met een aanbod van end-to-end ERP oplossingen met inbegrip van Supply Chain Management, Quote-to-Cash, Financieel Management, CRM, Warehouse Management, Transport Management, Business Intelligence en meer functionaliteiten specifiek voor de groothandel, retail en distributie sector. De acquisitie ondersteunt de strategie van de organisatie van aanhoudende groei en komt in navolging op vijf andere acquisities in de afgelopen 24 maanden, waarvan 2 in de Verenigde Staten, 2 in Zuid-Afrika en 1 in het Verenigd Koninkrijk.

Net als Kerridge Commercial Systems, levert AGP al meer dan 40 jaar ERP oplossingen aan de groothandel, maar ook aan de verhuur-, projecten- en de installatiebranche. De suite aan producten maakt het bedrijf een leider in de ERP markt voor de handelsbranche in Nederland.

AGP zal haar huidige oplossingen blijven onderhouden en ondersteunen. Dit betreft de volledige suite aan producten waaronder Trade, Rent, Projects en Installware. In de loop van de tijd zullen zij de voordelen vanuit het KCS portfolio aan haar klanten introduceren, zoals geavanceerde eCommerce en Cloud diensten als onderdeel van een optioneel upgrade traject en optionele extra functionaliteiten. Om de huidige klanten van het ERP systeem nog beter te ondersteunen zal KCS de integratie van oplossingen van AGP bekijken.

Ian Bendelow, KCS Group CEO: “Als een belangrijke strategische overname in de Benelux zal dit onze aanwezigheid op het Europese continent versterken en zowel onze capaciteiten voor dienstverlening en ons productaanbod uitbreiden. AGP bevestigt onze visie en sluit aan bij onze bedrijfsstrategie om te focussen op de behoeften van handelaren, groothandelaren, detailhandelaren en distributeurs. Onze klanten zullen profiteren van een nog sterker lokaal team in Nederland ter ondersteuning van de behoeften van onze klant.” De KCS Group zal blijven bouwen aan organische groei, met haar branchegerichte oplossingen, klantgerichte service, het constant aantrekken van nieuwe klanten en bestaande klanten helpen om te slagen en te groeien. Verder zullen wij strategische acquisities toevoegen ter verbetering van onze geografische aanwezigheid en de uitbreiding van mogelijkheden voor onze klanten.

Michiel Bakker, Director of Operations - KCS Benelux: ” Wij verwelkomen onze nieuwe collega’s en klanten. Het combineren van de 2 bedrijven versterkt onze kennis en ons aanbod van servicegerichte ERP-oplossingen en Cloud diensten in de dezelfde markten. Het stelt ons in staat om nog verder te groeien in de Benelux. De ERP-oplossingen van beide bedrijven vullen elkaar aan en de combinatie verzekert ons van een duidelijke positie op de markt, van klanten in een nichemarkt tot grote mondiale ondernemingen.”

Voor meer informatie bezoek onze website:

www.kerridgecs.nl
www.agp.nl

Of neem contact op met:

Marketing: Ramona.de.Jong@kerridgecs.com
Telefoonnummer: 0184 679 406

Wij bieden specialistische software, service en support voor de levering van volledig geïntegreerde handels en business management oplossingen aan klanten met een handelsbedrijf, klein of groot - waar dan ook ter wereld.

Bedreven met de handelssector voor meer dan 40 jaar, zijn onze technische experts leiders in handels en management technologieën.

Onze missie is simpel: het ontwerpen en leveren van een hoog presterend geïntegreerde ERP oplossing, die het onze klanten mogelijk maakt om effectiever in te kopen, een efficiënter voorraadbeheer te voeren, winstgevender te verkopen en een betere service te verlenen.

Download Press Release

Van Houwelingen Hout

Een allesomvattend totaalpakket voor bouwend Nederland – dat is wat van Houwelingen Hout biedt. We kunnen het bedrijf, dat al actief is in de branche sinds de jaren 20, omschrijven als een bedrijf dat dicht bij de klant staat. Een echte ontzorger in alle behoeften, leverancier van totaal pakketten, met korte lijnen, een breed assortiment, kennis van mensen en kennis van producten en processen.

In navolging van een medelid van SAKOL, de inkooporganisatie die al 35 jaar krachten bundelt in hout en bouwmaterialen, is het bedrijf in 2004 in contact gekomen met Kerridge Commercial Systems. De geïntegreerde mogelijkheden en de scherpe prijsstelling zijn doorslaggevend geweest om voor een ERP oplossing te kiezen van KCS. In januari 2005 is van Houwelingen Live gegaan op K8. Eigenaar Ton van Houwelingen weet dit nog goed: “De verkoop en prijsstelling maakten het mogelijk om te groeien naar een volwassen automatisering. Van klein naar groot.”

Lees hele artikel.

Lakeview Computers

December 2017 - Kerridge Commercial Systems (KCS), een toonaangevende wereldwijde leverancier van softwareoplossingen voor de retail, groothandel, handel en distributie, heeft een akkoord bereikt over de overname van Lakeview Computers (Lakeview), Dartford, Verenigd Koninkrijk.

KCS biedt al software aan 14.700 klanten wereldwijd, met een aanbod van end-to-end ERP oplossingen specifiek voor de distributie en productie markten, met inbegrip van Supply Chain Management, Financieel Beheer, CRM, Warehouse Management, Transport Management, Business Intelligence, ePOS en meer. De acquisitie ondersteunt de groeistrategie van de onderneming en komt in navolging van drie andere acquisities in de afgelopen 18 maanden waarvan één in de Verenigde Staten en twee in Zuid-Afrika.

Het bedrijf Lakeview wordt gezien als een aanvulling op de huidige productportfolio en marktpositionering van KCS. Na voltooiing van deze acquisitie, zal de KCS group oplossingen bieden aan meer dan 14,950 klanten en meer dan 190.000 gebruikers. De overname wordt verwelkomd door Lakeview en hun producten worden blijvend gehandhaafd en ondersteund. KCS zal de mogelijkheden onderzoeken om de oplossingen van Lakeview af te stemmen met de bestaande infrastructuur en productportfolio van KCS. Hoewel er bij alle ERP oplossingen een algemene set aan functionaliteiten zal zijn, zullen de producten en oplossingen van Lakeview duidelijk gericht zijn op de SME markt, terwijl K8 (KCS product) schaalbaarheid biedt en gericht is op een uitgebreide reeks van branches en markten binnen productie en distributie.

Over de overname zegt Ian Bendelow, CEO van KCS: "Dit is een belangrijke aanwinst voor ons. Het geeft ons onmiddellijk een grotere aanwezigheid in de Britse markt en een vergroot platform voor groei in onze traditionele markten. Fundamenteel bieden zowel Lakeview als KCS klanten waarde via functioneel rijke oplossingen en voortdurende ontwikkelingen die sterk inspelen op de veranderende behoeften van onze klanten. Lakeview en KCS zijn een goede match." Lakeview zal als een zelfstandige business unit van KCS functioneren met een nieuw merk om de synergie met KCS te benadrukken. Het team van Lakeview zal nauw samenwerken met het team van KCS om het succes te verzekeren van de Lakeview/KCS integratie.

Lakeview_Acquisitie

De AZ Hollink Group, een internationale groep bedrijven gespecialiseerd in mechanische aandrijftechniek voor Europa en Sub-Saharisch Afrika, heeft gekozen voor de volledige geïntegreerde ERP oplossing K8. AZ Hollink is wereldwijd leverancier van een zeer breed scala aan producten waaronder hoogwaardige koppelingen, glijlagers, tandwielkasten en overige Power Distributie producten.

“De software oplossingen van Kerridge Commercial Systems sluiten beter aan bij de bedrijfsprocessen van onze onderneming en is speciaal ontwikkeld voor handelsbedrijven.” licht Rob Hendriks, Managing Director van AZ Hollink toe. “De gebruiker kan in één oogopslag zien wat er op voorraad is, wat er onderweg is, de historie van een product en de klanten kaart - dit is vaak bij andere ERP systemen alleen via meerdere schermen toegankelijk. Het is dus erg gebruikersvriendelijk en eenvoudig te onderhouden.”

AZ Hollink heeft gekozen voor onze oplossing in de Cloud, grote kapitaalinvesteringen zijn hierdoor overbodig. Het ERP systeem van AZ Hollink zal door KCS worden gehost in onze eigen K-Cloud en zal alle bestaande financiële- en handelssystemen vervangen.

Het project management team van Kerridge Commercial Systems zal de komende maanden nauw samenwerken met AZ Hollink om een succesvolle Go Live te realiseren in januari 2018.

http://www.azhollink.eu/ en http://nl.azhollink.nl/

Klantendag 2017: Een inspirerende dag vol nieuwe releases

Op donderdag 21 september j.l. mochten wij onze klanten welkom heten op Fort aan de Klop in Utrecht voor onze jaarlijkse klantendag. Wij kijken terug op een mooie dag met een kick-off van de ontwikkelingen binnen de KCS Group, gevolgd door de introductie van nieuwe mogelijkheden binnen onze ERP oplossing, uitgebreide workshops van bestaande functionaliteiten en de Roadmap van K8 voor het komende jaar.

Highlights:

  • Groei en ontwikkeling Kerridge Commercial Systems wereldwijd
  • Sneak Preview van onze eerste app: ePod voor chauffeurs
  • Het beheer van Rebate Management
  • Compleet vernieuwde functionaliteit voor projecten
  • Lancering eLearning platform

Na afloop van de laatste workshops hebben wij de dag met elkaar afgesloten tijdens een uitgebreide BBQ. Wij willen alle klanten die er bij konden zijn bedanken voor hun aanwezigheid.

Voor een sfeerimpressie van deze dag ga naar: http://bit.ly/2frW0Kv

Nog steeds de dezelfde uitstekende oplossingen, diensten en ondersteuning

CARY, NC-14 september 2017 – Kerridge Commercial Systems, leverancier van geïntegreerde software-oplossingen gericht op het bedienen van de groothandel, distributie en detailhandel in bouwmaterialen, hout, vloerbedekking, sanitair en vele andere markten, kondigde vandaag aan dat het Amerikaanse Dancik en Mincron zijn omgedoopt tot Kerridge Commercial Systems (KCS).

"Wij zijn heel blij om deze aankondiging te kunnen doen," verklaarde Alan Cross KCS Executive Vice President Noord-Amerika, "en toch is het zaken doen en werken zoals gebruikelijk, zonder dat het invloed op onze klanten zal hebben. Als we deze groei in Noord-Amerika blijven voortzetten, is het zinvol om onze mensen en producten onder één merknaam te verenigen. Het merk Kerridge Commercial Systems weerspiegelt onze vastberadenheid om voorop te blijven lopen met technologie voor de handelssector wereldwijd. Onze missie is te helpen onze klanten concurrerend te kunnen inkopen, verkopen en service te bieden. Wij blijven ons richten op innoveren en het leveren van toonaangevende ERP oplossingen ontwikkeld voor de distributiesector – alleen nu reflecteren we dit met een sterke, verenigde bedrijfsnaam.

Lees het hele bericht

Mark Steggall, Hoofd Product Management bij Kerridge Commercial Systems, legt de voordelen uit van het gebruik van een modern ERP systeem voor het beheren van leverancierskortingen.

Leverancierskortingen kunnen een enorm verschil maken voor de rentabiliteit van een bedrijf. Het is de meest voorkomende methode gebruikt door de leveranciers van handelaren om hun handelswaar af te prijzen, dus het loont om te kunnen bijhouden wat leveranciers u verschuldigd zijn – en om voorspellingen over het resultaat te kunnen doen aan het einde van elke kortingsperiode.

De hele blog lezen? Klik hier.

IQ Retail

April 2017

Kerridge Commercial Systems (KCS), een toonaangevende wereldwijde leverancier van softwareoplossingen voor de Retail, groothandel, handel en distributie, heeft vandaag een akkoord bereikt over de overname van IQ Retail, gevestigd in Stellenbosch, Zuid-Afrika.

Met het hoofdkantoor in de UK, levert KCS software aan ruim 1.700 klanten wereldwijd, met een aanbod van end to end ERP totaaloplossingen waaronder Supply Chain Management, Ordermangement, Financieel Management, CRM, Warehouse Management, Transport Management, Business Intelligence, ePOS en meer specifieke functionaliteiten voor de groothandel, Retail en distributie. De acquisitie ondersteunt de strategie van de organisatie van aanhoudende groei en volgt drie andere acquisities in de laatste 18 maanden, waaronder 2 in Noord Amerika en 1 andere recentelijk in Zuid-Afrika.

Net als Kerridge Commercial Systems, levert IQ Retail al meer dan 30 jaar Retail en andere ERP oplossingen. De productensuite van het bedrijf, momenteel de toonaangevende Retail POS oplossing in Zuid-Afrika, wordt gedistribueerd via een kanaal van 160 zakelijke partners.

Na afronding van de overname zal de KCS Group de marktleider zijn in de regio als leveranciers van software oplossingen aan de sector, met de levering van oplossingen aan 13.000 klanten en 100.000 gebruikers in zuidelijk Afrika.

IQ Retail zal de bestaande oplossingen blijven onderhouden en ondersteunen en in de loop van de tijd nieuwe voordelen introduceren aan haar klanten vanuit de KCS portefeuille, zoals geavanceerde e-commerce en Cloud diensten, samen met een optionele upgrade strategie naar de gevestigde suite van KCS producten en diensten. Om verdere ondersteuning voor bestaande K8 klanten te realiseren zal KCS kijken naar de integratie van oplossingen vanuit de IQ Retail portefeuille.

Ian Bendelow, KCS Group CEO, zei, "Als de tweede belangrijke strategische overname in Afrika, verstevigt dit onze aanwezigheid verder op het Afrikaanse continent en breidt dit onze capaciteiten, diensten en productaanbod uit. Als we verder ons platform voor groei, IQ Retail bevestigt en uitgelijnd met onze bedrijfsstrategie gaande van zich te concentreren op de behoeften van de winkeliers, handelaars, groothandelaren en distributeurs. Onze klanten zullen profiteren van een nog sterker lokaal team in Zuid-Afrika, ter ondersteuning van de behoeften van onze klant.

Michael Reyneke, Managing Director van IQ Retail, voegde hier aan toe: "Deze acquisitie door KCS biedt twee toonaangevende bedrijven de mogelijkheid hun middelen, service en product aanbod te combineren, om de levering van hoog presterende en geïntegreerde bedrijfsmanagement oplossingen aan onze klanten in zuidelijk Afrika verder te versterken. Wij geloven dat onze geschiedenis, cultuur en klantprofiel ons zal voortbewegen in de toekomst en we kijken uit naar het verbeterde aanbod voor onze klanten".

Als Group Managing Director voor KCS in Afrika, zal Des Nangle de directeuren van IQ Retail, Michael Reyneke en Chris Steyn – en hun team ondersteunen, om ervoor te zorgen dat de voordelen als onderdeel van de KCS Group beschikbaar zijn voor alle klanten.

Tony Pey, Head of Sales Engineering bij Kerridge Commercial Systems (KCS), legt uit hoe u met behulp van multi-channel e-commerce software, volledig geïntegreerd met uw ERP-systeem, een betere ervaring levert aan uw klant en het werk voor uw medewerkers een stuk makkelijker maakt.

Veel handelaren die installatie van onze K8 software overwegen hebben al aanzienlijke investeringen gedaan in een moderne website en zijn al succesvol in hun verkoop online. De mogelijkheid om een nieuw ERP systeem te integreren met een bestaand online platform is daarom een zeer begrijpelijke reden tot bezorgdheid.

Het hele artikel lezen?

Lees verder.

November 2016

Kerridge Commercial Systems (KCS), een internationaal bedrijf met hoofdkantoor in de UK, heeft een akkoord bereikt over de overname van Integrity Software, gevestigd in Johannesburg, Zuid-Afrika en het succesvolle aanbod van producten. Deze overname is een belangrijke strategische overname voor KCS in Zuid-Afrika en een positieve ontwikkeling voor Integrity Software

KCS heeft Integrity Software overgenomen als onderdeel van onze doorlopende plannen om te groeien en marktleidende ERP en Bedrijfsmanagement oplossingen te bieden aan de handelssector over de hele wereld. Met Integrity Software voegen we oplossingen en expertise toe gespitst op onze kern - de handelssector - en versterken we specifiek ons aanbod voor de detailhandel. Bovendien kunnen wij nu onze Zuid-Afrikaanse klanten een payroll en HRIS oplossing aanbieden. De bedrijven zullen samen één van de sterkste ERP-leveranciers vormen, gericht op de specifieke behoeften van de distributie en Retail in zuidelijk Afrika.Kerridge Commercial Systems (KCS), een internationaal bedrijf met hoofdkantoor in de UK, heeft een akkoord bereikt over de overname van Integrity Software, gevestigd in Johannesburg, Zuid-Afrika en het succesvolle aanbod van producten. Deze overname is een belangrijke strategische overname voor KCS in Zuid-Afrika en een positieve ontwikkeling voor Integrity Software.

Integrity Software zal de bestaande softwareoplossingen blijven behouden en ondersteunen en in de loop van de tijd de voordelen vanuit het KCS portfolio introduceren aan haar klanten zoals geavanceerde e-commerce, mobiel handelen, en Cloud diensten als onderdeel van een optioneel upgrade traject en optionele extra functionaliteiten. Eveneens zal KCS modules uit de Integrity Software Suite introduceren binnen hun bestaande K8 ERP-systeem Payroll oplossingen om bestaande klanten verder te ondersteunen.

Reagerend op de overname zei Ian Bendelow, KCS Group CEO, "Dit is een belangrijke strategische aanwinst voor ons en onze eerste in Afrika, wat al vele jaren een belangrijke markt voor ons is. Het verstevigt onze aanwezigheid op het Afrikaanse continent, breidt onze capaciteit uit en biedt een extra platform voor groei... Integrity Software sluit aan bij onze succesvolle bedrijfsstrategie van concentratie op Retail, handel en zakelijke beheer oplossingen voor de handelssector. We zijn al ruim 20 jaar actief in de regio vanuit onze vestiging in Johannesburg. Het is een succesvolle en belangrijke regio voor de KCS groep. Onze klanten zullen profiteren van deze overname door de toename van kracht en diepte binnen ons Zuid-Afrikaanse team met betrekking tot de ondersteuning van functionaliteit-rijke oplossingen om te voldoen aan hun bedrijfsdoelstellingen & uitdagingen."

Greg Gerasimo, Managing Director van Software Integrity stelt, "de acquisitie door KCS bundelt twee grote bedrijven met soortgelijke geschiedenis, cultuur en klantprofiel. De gecombineerde middelen zal verdere versterking van de diensten die wij aan onze klanten in zuidelijk Afrika bieden kunnen en ik kijk er naar uit om deel uit te maken van de groep en het Integrity Software team te leiden in een nieuw tijperk van mogelijkheden."

Des Nangle, Managing Director voor de KCS groep in Afrika, zal Greg en het team ondersteunen en helpen om ervoor te zorgen dat de voordelen van het behoren tot de KCS groep beschikbaar zijn voor al onze klanten.

Lees het officiële persbericht hier.

Over Kerridge Commercial Systems

Wij bieden specialistische software, service en support voor de levering van volledig geïntegreerde handels en business management oplossingen aan klanten met een handelsbedrijf, klein of groot - waar dan ook ter wereld. Bedreven met de handelssector voor meer dan 40 jaar, zijn onze technische experts leiders in handels en management technologieën. Onze innovatieve en flexibele aanpak verzekert een lange termijn samenwerking met onze klanten. Onze missie is simpel: het ontwerpen en leveren van een hoog presterend geïntegreerde ERP oplossing, die het onze klanten mogelijk maakt om effectiever in te kopen, een efficiënter voorraadbeheer te voeren, winstgevender te verkopen en een betere service te verlenen.

Enorme systeemupgrade voor toonaangevende bouwmaterialen groothandel

Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel is een zelfstandige groothandel in bouwmaterialen, houtwaren, afbouwproducten, gevelstenen, dakpannen en prefab beton. Met 5 filialen binnen hun verzorgingsgebied Noord-Oost Nederland bevoorraden zij, met eigen transportmiddelen, een brede klantenkring.

De behoefte aan een geïntegreerd ERP pakket is er al geruime tijd. Kuipers werkt momenteel met een standaard financieel pakket, aangevuld met een handgemaakt systeem geleverd door een lokale partij. Hiermee ervaren zij veel storingen en foutmeldingen. “Door gebrek aan de juiste systemen ontbreekt de juiste informatie voor de verdere ontwikkeling van onze organisatie. Met K8 willen we deze informatievoorziening verbeteren om ons verder te ontwikkelen” zegt Robert Kuiper, eigenaar Kuipers BMH. De sleutel tot het succes van Kuipers is de platte organisatie en de nauwe samenwerking met zowel klanten als leveranciers. In de aanloop naar de live-gang worden de key-users bij alle processen betrokken, om de overgang soepel te laten verlopen.

De keuze voor Kerridge Commercial Systems was naast een financiële overweging een keuze vanuit het hart. Robert Kuiper zegt hierover: “De presentaties van Kerridge CS gaven het juiste gevoel, en daarmee een stuk vertrouwen. Ook het gebruikersgemak was een doorslaggevend punt.”

“Wij zijn verheugd dat Kuipers BMH voor K8 heeft gekozen. We hebben nauw samengewerkt om hun bedrijfsmodel in kaart te brengen en op onze beurt de kracht en veelzijdigheid van de software te laten zien waarmee de zakelijke doelen van Kuipers BMH bereikt kunnen worden." Michiel Bakker, General Manager Kerridge CS Nederland.

Er is gekozen voor een gefaseerde implementatie van additionele functionaliteiten. In fase 2 zal Kuipers gebruik gaan maken van Web Builder, de Cognito iQ transportapplicatie en het her-ontwikkelde projectmanagement. De komende maanden zullen Kuipers BMH en het projectteam van Kerridge CS Nederland nauw samenwerken om een succesvolle Go-Live te realiseren!

Voor meer informatie over Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel ga naar www.kuipers-bmh.nl.


Datawright wint award Software Innovation of the Year

Datawright, onderdeel van KCS, heeft de 2017 Software Innovation Solution of the Year Award gewonnen voor een ‘Internet of Things’ (IoT) project dat geleverd is aan Arlington Automotive (NE), een klant van het eerste uur. De award is onderdeel van de European IT & Software Excellence Awards, die nu voor de 9e keer gehouden zijn en die zijn opgericht om beste praktijkcases en klantgerichte oplossingen te erkennen.

De goede relatie van Datawright en Arlington, fabrikant van auto onderdelen, is al ontstaan in 1999, toen het bedrijf K8 Manufacturing heeft geïmplementeerd: de ERP oplossing van Datawright voor productiebedrijven.

Arlington heeft een doel in het aantal slagen per minuut voor hun machinepersen en legde deze prestatiegegevens de volgende dag vast – wanneer het vaak te laat was om een rechtstreeks effect te hebben op de producties. Real-time prestatiegegevens tijdens iedere shift werd een cruciale eis en daarom heeft Datawright een oplossing ontworpen en geïmplementeerd om het K8 systeem van Arlington to koppelen aan 2 van de persen. Met behulp van Wi-Fi geautomatiseerde apparaten, gekoppeld aan een micro-switch in elke pers, zijn de drukpersen ‘Internet-connected things’ geworden met real-time prestatiegegevens, elke minuut bijgewerkt, weergegeven op de werkvloer en de dashboards van de back office.

Voorafgaand aan de uitvoering van het IoT project was de gemiddelde productie output van Arlington gemiddeld zes onderdelen per minuut op iedere machine. Na de implementatie is dit gemiddelde toegenomen naar een gemiddelde van zeven onderdelen per minuut, een resultaat van 16% winst in productiviteit.

Lees het hele artikel hier.

Datawright is onderdeel van Kerridge Commercial Systems – een groep van bedrijven die gespecialiseerd zijn in het verstrekken van toonaangevende, marktspecifieke, bedrijfsmanagement oplossingen over de hele wereld.

Op donderdag 20 oktober waren wij als partner aanwezig tijdens het Value Chain event: the future of Business Software Innovations in het Crowne Plaza Antwerpen. Tijdens een parallelle sessie binnen de groothandel en distributie stream hebben wij ingezoomd op de Kosten van Voorraad, Transport en Personeel.

Speciaal voor deze presentatie kwam Andrew Wilkinson, European Sales Director, naar Antwerpen om het belang, de uitdagingen en de verlaging van deze kosten met het publiek te delen. Dit zijn immers alledaagse kosten waar iedere ondernemer met een handelsbedrijf mee moet leren ‘jongleren’.

De kosten van voorraad kunnen oplopen doordat kapitaal vast zit in de voorraad, voorraad verouderd is, magazijnkosten te hoog zijn of simpelweg omdat u de verkeerde artikelen op voorraad heeft. Transportkosten kunnen u hoofdpijn bezorgen door inefficiënte ritplanning, te hoge kosten per manifest, verkeerde planning van de lading en de constante klantverwachting waar u aan moet voldoen. De derde kostenpost is die van personeel: er is gebrek aan de juiste middelen om taken efficiënt uit te voeren, personeel wordt inefficiënt ingezet verspreid over het bedrijf en ook gedrag speelt hierbij een belangrijk rol. Mensen onderhandelen voorwaarden onnauwkeurig.

Aansluitend presenteerde Mark Verheijen, van Brentjens Bouwproducten, de voordelen die zij ervaren van Forecasting binnen K8. Deze functionaliteit stelt onze klanten in staat om automatische bestellingen te genereren op basis van historische vraag en variabele formules. De voordelen zijn kort samen te vatten:

  • Efficiëntie in de voorraad, minder foute bestellingen
  • Kostenbeheersing door lagere voorraad
  • Juiste niveaus om aan vraag te voldoen
  • Betere inkoopvoorwaarden, door regelmatig bestellen

Wilt u meer weten over hoe K8 u helpt deze kosten in balans te krijgen en te houden? Neem dan contact met ons op.

“Jongleren met deze kosten kan moeilijk zijn, tenzij u nauwkeurig en tijdig inzicht heeft om ze te analyseren en te reageren om ze onder controle te houden!”


 

Kerridge CS aanwezig op Installatie Vakbeurs

Read more.

Wij nodigen u uit om langs te komen in Hardenberg op de Installatie Vakbeurs. Deze vind plaats van 10-12 september.